Om han inte vill gifta sig för att det är för dyrt så vill jag f**n gifta oss borgligt då!
Men hur funkar det????
Men hur funkar det????
det är väl inte dyrar i kyrkan? :S
Vad är det för skillnad? Om han inte vill gifta sig och tycker att det är dyrt så är det väl budgeten ni ska se över och ompröva, inte nödvändigtvis sättet vigsel utförs på?
Det kostar ingenting att gifta sig. Det är festen som kostar. Man behöver inte ha världens dyraste klänning och ringarna blir inte dyrare för att ni gifter er i kyrkan istället för borgerligt...
Säger som ovanstående, är ni med i svenska kyrkan och ska gifta er så kostar det ju er ingenting.. Sen måste man inte ha jättedyra kläder, stor fest med pompa och ståt som kostar multum.
Vill ni ha många gäster så kan ni ju genom vänner och bekanta och att göra mycket saker själva ändå komma undan billigt. På min kusins bröllop som hade 80 gäster så gjorde de all mat själva, tror maten gick på 3-4000 kr
Borgerligt kostar inget heller om man tar sig till rådhus/stadhus eller vad nu kommunen har.
Är det att han inte vill gifta sig kyrkligt kanske? Jag förstår inte den här tråden....
Mela86: Läste din presentation och blev lite nyfiken, har du friat än?
Som nagon sagt, det ar festen som kostar, inte sjalva brollopet.
Sa trott pa att folk tror att borgerligt inte ar lika stort och glamourost.
han tycker det är för mkt pengar bara....
Det kostar ju en del, men jag har räknat o räknat o kollat o kollat och än så länge har jag kommit upp i knappt 6000 (utan mat)
Vi har inte tänkt oss nåt glamoröst....Men jag blir bara så rädd att han säger nej pga kostnaden! MEN då kan vi ju iaf gifta oss borgligt för det är ju "gratis".
Jag säger inte heller att borgligt är mindre glamoröst utan jag vill ju ha nära o kära med...
KATJAB- Nej, har inte friat än. Ska fira den 20 februari. Svärföräldrarna ska passa lilleman, och så ska jag ta ut han på restaurang. =) Så då får vi se =)
men det kostar ju inget att gifta sig i kyrkan heller. Vill ni vara i kyrkan så kan det också vara gratis, dessutom kan man ofta låna församlinghemmet för festen.