Inlägg från: Sörön10 |Visa alla inlägg
  • Sörön10

Bröllopsresa och flygrädd?

Hej!

Jag är flygrädd! Jepp! Tror att planet helt plötsligt ska sjunka rätt ner på backen och gå sönder!

Spelar ingen roll hur mycket fakta jag samlar på mig, min känslomässiga uppfattning är för stark!

Att man kan glidflyga lika långt som man befinner sig uppe i luften är en fakta jag kan upprepa, men inte ta till mig.

Att det är det säkraste färdsättet är heller inget jag accepterar! Herregud, om jag råkar ut för en bilincident kan jag ju ev. klara mig med ett blåmärke. En flygplansolycka brukar oftast ha mycket värre utgång.

Jag kan verkligen inte tänka rationellt!!

Å det värsta är att jag är inne på lagen om allts jävlighet och tror att om jag bara slappnar av, kommer det gå åt helvete! Eftersom jag inte oroade mej, typ! Så jag vågar heller inte slappna av! Kroppen verkar gilla "Ja, vad var det jag sa!" mer än "Å, jävlar, jag som trodde det skulle gå bra.."

Blir knäpp!

Jag vill ju inget hellre än att åka lååångt bort på bröllopsresa, men tex Thailand känns jättejobbigt!

Var till Paris 2007. Gick hyfsat, det var ju inte så lång flygning. Blev skitdåligt bemött av flygpersonalen.

(hade läst att man skulle informera dem om man var rädd för att få tips och stöttning, de skrattade åt mig, sa åt mej att dricka sprit och inte sitta vid nödutgångarna, ifall det skulle hända nåt så kanske jag skulle bli panikslagen och blockera! Tack för den!!)

Hur har ni gjort? Vill ju inte behöva ta ett tåg till Göteborg för att jag inte törs flyga!!

Blev bättre en sväng, min sambo körde mig till Arlanda för att titta på landningar och starter flera gånger, men nu är det lika jobbigt igen! Kanske borde åka dit mera...

• Svar på tråden Bröllopsresa och flygrädd?
  • Sörön10

Åå vad glad jag blir för mer svar och inlägg!!

Satt nämligen inatt när sambon kollade curling och tittade på resor till Hawaii.. Jag har en vän där och misstänker att vi kunde få hjälp med att hitta bra och billigt boende om vi bara tog oss dit. Tänk vilken grej.. Honeymoon där liksom!

Men jag tror inte att jag pallar!!! Minst två byten överallt och jag vet inte om jag pallar det! Den långa flygtiden..

Fan att man ska vara så jävla rädd!!!

• Sörön10

Ja, jag testade ju att säga till och ombordpersonalen skrattade bara åt mej. Det hjälpte inte vill jag lova..

• Sörön10

Jojjo vi kan gå tillsammans! Det där lät intressant! =)

vi flög med ryan till paris. Kanske inte så konstigt då, de får kanske ingen utbildning i "bedside manor"..

• Sörön10

För oss lönade det sig på så vis att vi flög paris - skavsta tor för 1200 2 pers.. Alltid nåt! =) Tycker det är lite pinsamt också, så jag vill ju inte "tvinga" min sambo betala mer för att jag är rädd och inte vill flyga finlandsfärja.. haha..

Men Arlandas kbt ska kollas upp!!

• Sörön10

Ajdå.. =( Inget alternativ då.. Lite som "vad ska ju köpa för tian du hittade? En plånbok att lägga den i!" Blir ju knappt nåt över till resan...

• Sörön10

HK8 precis som jag skrev i TS också! Tänk om det går åt helvete för att man slappnar av!!?? Hur knäppt tänkt är inte det, men man kan ju inte hjälpa tankegångarna..

Svar på tråden Bröllopsresa och flygrädd?