Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

Bröllopsresa och flygrädd?

Sörön10 skrev 2010-02-25 08:46:07 följande:
    Åå vad glad jag blir för mer svar och inlägg!!Satt nämligen inatt när sambon kollade curling och tittade på resor till Hawaii.. Jag har en vän där och misstänker att vi kunde få hjälp med att hitta bra och billigt boende om vi bara tog oss dit. Tänk vilken grej.. Honeymoon där liksom!Men jag tror inte att jag pallar!!! Minst två byten överallt och jag vet inte om jag pallar det! Den långa flygtiden.. Fan att man ska vara så jävla rädd!!!
    Ring och prata med flygbolaget, berätta om din flygrädsla och be dem informera personalen om att du är rädd. vid incheckningen säger du också att du är väldigt flygrädd, likaså innan boardingen, fråga om du kan få gå på planet först och ev träffa piloten.. Det är vad jag gör för att förebygga så mycket som möjligt.. jag får panik av start och landning luftgropar osv. Flög till NYC för ett år sen med 1 mellanlandning och det funkade faktiskt väldigt bra efter att jag faktiskt fått träffa den som ska flyga planet.. :)
  • Superstarfia
    Sörön10 skrev 2010-02-25 09:25:03 följande:
    Ja, jag testade ju att säga till och ombordpersonalen skrattade bara åt mej. Det hjälpte inte vill jag lova..
    vad flög du med för flygbolag? Ibland räcker det inte att säga till ombordpersonalen utan man måste ta upp det innan man ens checkar in..
  • Superstarfia
    Sörön10 skrev 2010-02-25 09:46:27 följande:
    Jojjo vi kan gå tillsammans! Det där lät intressant! =)vi flög med ryan till paris. Kanske inte så konstigt då, de får kanske ingen utbildning i "bedside manor"..
    Kunde nästan gissa på att de var Ryan. Jag som flygrädd har fått lära mig att det alltid lönar sig att INTE flyga budget.. Flyger hellst sas eller med något annat bolag i Star alliance...

Jag har också funderat på KBT, vet att det finns en sån på Arlanda där man sen får som examens prov att flyga.. :)
  • Superstarfia

Kollade precis.. den kostar närmare 10000kr.. :S

• Superstarfia
    Sörön10 skrev 2010-02-25 10:02:35 följande:
    Ajdå.. =( Inget alternativ då.. Lite som "vad ska ju köpa för tian du hittade? En plånbok att lägga den i!" Blir ju knappt nåt över till resan...
    Precis.. men prova det jag nämde.. ring flygbolaget och prata med dom. tala om att du är rädd och gärna vill träffa piloten.. du kanske själv skulle kunna boka en lågprisbiljett nånstans inom sverige med SAS? och öva på detta?
Svar på tråden Bröllopsresa och flygrädd?