• Pillan bridezillan

21 gram...

Lyckan är total över att inbjudningskorten från Calligraphen har kommit ! Det enda är att de väger 21 gram... typiskt! Gränsen för ett sverigefrimärke går vi 20 gram. Så det blir två stycken pussmunsfrimärken på alla. Vill inte riskera att gästerna får sätta in pengar för att hämta ut sin inbjudan, då betalar jag hellre 6 kr till för att vara säker på att det inte händer! Konstigt vad ett gram kan betyda mycket ibland!!

• Svar på tråden 21 gram...
  • Pillan bridezillan

Hur hade ni gjort?? Chansat eller skickat med dubbelt porto?

• Kathiz å Kimmo

Jag hade nog inte vägt dem från början. När jag läste ditt inlägg sprang jag in i köket å kontrollvägde mina. De vägde 16g puh!!!

Svårt, verkligen. Skickar så sällan brev via post. Men jag hade nog tagit det säkra före det osäkra. Eller ringt till posten å kollat med dem!! Om de är så attans kinkiga hihi!!!

• Fröken Strössel

Våra vägde 21 gram och jag chansade men bara ett frimärke. Det gick bra och alla kom fram.

Jag postade de på lite olika ställe men vet inte om det gjorde någon skillnad

• shakynose

Jag hade bara satt ett frimärke. Eller, är det 21g med kuvert inräknat? Annars blir det ju några gram till och då hade jag nog köpt 2 frimärken, mest för att va schysst mot posten!

• Pillan bridezillan

Kathiz å Kimmo: Haha, ja det är inte så vanligt att man väger innan man postar. Det här fallet kändes det som det skulle vara på gränsen. Vilket det verkligen är!

Fröken Strössel: Inga som helst probelm? Vet inte om jag har lust att åka runt till olika brevlådor haha :-P

shakynose: Det är 21 gram med kuvertet inräknat.

Vågar jag vara så djärv att chansa efter att läst vad ni skrivit?? Hmm, ska fråga min m2b om detta, haha. Det kanske är värt dubbelt porto för att jag ska vara lugn kanske

• shakynose

Om det bara väger 21g så kommer nog breven fram med bara ett märke.

• FelizLane

alltså.. dom väger ionte breven utan dom tar det i handen åså okej det går dit å det går där så 21 gram är ingen fara! :P inte 25 heller skulle jag tro :p

• Jessika81

Tänk på att frimärket säkert väger 0,5 gram också!! ;)

• miramolly

Våra vägde 29gr, så jag satte på 2 frimärken.

Hörde nån som hade fått lösa ut inbjudan på posten för att brudparet hade satt för lite porto... Ville inte att detta skulle hända oss så vi vågade inte chansa!

• hanko

Mina kompisar fick lösa ut inbjudan till ett bröllop på posten för att de som hade bröllopet inte hade satt på två frimärken (ungefär hälften fick lösa ut sina inbjudningar). Lite snöplig start på bröllopsbestyren...

Jag hade inte vågat chansa. Lycka till!

Svar på tråden 21 gram...