Känner du att budgeten är svårare att hålla halvvägs in i planeringen?
Vi ligger på ungefär det vi tänkt från början - den allra största posten för oss är mat, dryck och lokal, vilket är typ 3/4 av hela budgeten. De övriga posterna har inte rusat iväg och jag har fortfarande en orörd post på 5000 kr för "övrigt oförutsett"
Vi gjorde budgeten utifrån vad mat, dryck och lokal skulle kosta, så vi är ganska nära sanningen.
Det som ändrats är när man börjat kolla upp saker - justeringar på att tex. tårtan, som jag räknat med 35 kr per bit inte hamnade där på de ställen jag kollade, utan istället på ca 45-50 kr per bit. Å andra sidan fick vi in tilltugg (20 kr per person) i vårt totala kuvertavgift när vi bytte cateringfirma, så det gick nästan +/- 0 på de posterna.
Från det att vi gjorde den första gången till nu, när vi justerat lite har det kanske ändrats med 5-10%.