• KatjaB

Känner du att budgeten är svårare att hålla halvvägs in i planeringen?

Vet ju hur jag själv är, i början räknade vi kallt med att vårt bröllop skulle gå på 25000 kr, och nu är vi uppe i mer än det dubbla.
    Då tyckte jag att vi fick till ett fint bröllop utan att lägga så mycket pengar, och nu ett halvår senare så har det tickat på. Minns inte ens vad vi tänkte oss från början för inget känns som att man kan plocka bort direkt heller, utan att känna att man skulle sakna den detaljen..
    Nu kommer vi ändå klara av att få till det bröllop vi vill ha, men av ren nyfikenhet undrar jag hur det ser ut för er andra.
    Är det bara vi som svävat iväg såhär?

• Svar på tråden Känner du att budgeten är svårare att hålla halvvägs in i planeringen?
  • KatjaB

ja, det är väl tur att tiden att spara är begränsad annars hade man väl fått sälja möblemanget till slut

• KatjaB

för oss blev största skillnaden i mat, att vi inte ska laga maten själva utan caterar, att tårtan kostar dubbelt så mycket per bit än vad vi trodde först att vi skulle komma undan med, och att ringen blev dyrare än vad jag tänkt ha från början. O nu vill man ju inte ta bort nåt utav det så det är ju som det är. Tycker bara det är så lätt att tänka att någon post blir lite lite dyrare men att det inte är så stor skillnad, men sen när man väl börjar räkna ihop allt, ja då tickar det på

Svar på tråden Känner du att budgeten är svårare att hålla halvvägs in i planeringen?