Linköpingsbrudar 2010
Gula paviljongen i Folkets park Cupolen är bra. Den har vi bokat. 6800 kostar den. Kollade även på Sålla kvarn. Kolla in P2 hemsida de har flera förslag och så finns det en massa byggdegårdae och liknande...
Gula paviljongen i Folkets park Cupolen är bra. Den har vi bokat. 6800 kostar den. Kollade även på Sålla kvarn. Kolla in P2 hemsida de har flera förslag och så finns det en massa byggdegårdae och liknande...
Kolla med Hagdahls kök. De är i Länsmuseets lokaler och lagar underbar mat. www.hagdahls.se/
Är sur för att inte e-hair hör av sig. Jag kontaktade dem för två veckor sen och då sa de att jag skulle komma tillbaka mitt i veckan för att de skulle hinna kolla om de hade tid mitt datum. Jag kom dit mitt i veckan och då sa de att de behövde tala med varandra igen (inte samma personer som på helgen). De tog mitt telefonnummer och lovade ringa och meddela. Nu har det gått en och en halv vecka och de har inte hört av sig...
Det gör mig lite sur eftersom de har fått så bra betyg från vänner som har gift sig men nu vet jag inte hur jag ska göra om jag ska jaga dem mer eller om jag ska söka någon annan lösning på hår och smink...
Något tips på ett ställe?
Var i dag och försöte boka för håruppsättning och smink (ny salong inte e-hair som jag har gett upp hoppet om), men tydligen så är inga semestrar satta än så ingen vet om de jobbar eller inte. Jag har fått för mig innan att man ska vara ute i god tid med att boka, men vad gör man när de inte är ute i god tid? (Ingen behöver svara, ville bara skriva av mig lite.)
Jag ska vänta till efter påsk och se om inte HC har någon som kan komma in och jobba när de andra är lediga. Sen får jag väl leta vidare om inte de kan ordna någon. Sminket (the body shop) ska ringa i dag i alla fall så då får jag veta det.
Smink på The body shop klart. Är så fantastiskt glad för att det är bra pris och de verkar jättegulliga. Har även varit och kollat på vigselringar i dag. Har haft lite problem eftersom förlovningsringen är bred och jag vill ha (måste ha) en ganska tunn vigselring men med sten... Men denna guldsmeden föreslog att man kunde göra en "överbyggnad" till förlovningsringen så det blir som en jättefet ring. Supersnyggt tycker jag =)
Så just nu är jag lite lyclig =D
fibobs - självklart kan du lägga maken själv, jag är bara så otroligt dålig på det och så vill jag ha lite lyxig känsla den dagen, därav sminkningen.. annars kan du ju välja en festsminkning med. The body shop hade verkligen bra priser...
marido - välkommen!
Tror inte det. Vännen som rekommenderade hade bokat redan innan jul... å andra sidan så gifte hon sig i maj.. men jag känner bara att i så fall kan man säga det och inte erbjuda sig att höra av sig osv. men men nu har jag förhoppningsvis en bokning hos HC...
Jag kan verkligen också rekomendera Guldsmedjan. Var där i dag och de var helt underbara och förstod oss diret och om med bra förslag...
100703
Har hittat en dansskobutik i Linköping, eller min värddam gjorde det. tango42.se
Ska dit och kolla antagligen i veckan om jag hinner. Återkommer om det är något att ha =)