Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

Linköpingsbrudar 2010

Jag läser till ekonom på distans det är så underbart, jag kan vara ute när det är soligt för jag har inga tider att passa =)
    Jag har fått jobba på min självdisciplin och det går framåt, så länge jag lär mig och klarar tentorna så är jag glad!

Presenter och önskelista det bråkar vi om lite. Jag tycker vi ska önska oss pengar till bröllopsresan, vi kommer ändå behöva spara till den. Men min bm tycker inte vi ska önska oss något och inte pengar för en önskelista är tydligen detsamma som en inköpslista i hans värld. Jag ser önskelistor som lite tips, ideer, riktlinjer och skulle jag hitta något som inte är med önskelistan men som jag vet att mottagaren blir glad över så köper jag det.
    Vi gifter oss också av andra orsaker än presenterna, men eftersom många gäster vill ge något så tycker jag de ska få göra det. Men det är knepigt med presenter har jag insett, alla har olika åsikt om vad som är okej att önska sig, hur mycket presenterna ska få kosta, ska man öppna de inför alla på festen eller i hemlighet osv.

CiaLovesAndreas skrev 2010-03-16 13:07:33 följande:
    Vad pluggar du?Imorgon ska jag och min mor ut och leta tyg till brudnäbbens klänning.Annars försöker vi komma på vad vi önskar oss. Har inte haft en tanke på det. Jag menar, det är ju inte riktigt därför vi gifter oss, för att få presenter.
  • Lyckliga013bruden

Samlades alla eller de som ville av gästerna och åt frukost ihop under presentöppningen?

Jag känner att med vissa gäster skulle jag vilja ha en frukost/brunch dagen efter men jag orkar nog inte fixa det också. Jag tänker på de kompisarna som bor långtborta och jag träffar alldeles för sällan.

Presentöppning under festen har jag inte tyckt varit särskilt roligt när jag varit gäst, så det ska vi inte ha. Om jag får som jag vill så önskar vi oss pengar och att de ska sättas in på ett konto som är vårt. Vill de ge presenter så kan de läggas på ett bord eller något så tar vi med oss dem hem efter festen.
    Det har varit snack om att låta någon annan öppna ev presenter under festen, men det känns inte rätt för mig att någon annan ska öppna våra presenter, det är ju något vi ska göra tillsammans. Min bm var inne på att låta någon annan (något av våra syskon) ta hand om pengarna som vi önskar oss, och att gästerna ska vända sig till syskonet med frågor och liknande.
    Men det tycker jag känns fel, både som givare och mottagare.

fibobs skrev 2010-03-16 15:40:18 följande:
    Vi vill inte heller ha några presenter, därför en hemlig vigsel. Kan tycka att man ska öppna presenterna dagen efter. Har varit på bröllop när presenterna öppnats på festen....mycket långdraget. Ofta sent också, många ointresserade med alkohol i kroppen.Det sista bröllopet vi var på öppnades de på frukosten dagen efter. Mycket trevligt!
  • Lyckliga013bruden

Vi ska ha festen i livgrenadjärmässen och de har avtal med p2 så vi kommer få mat från p2. Vi har provsmakat menyn och maten är god!!!

Vi tittade tyvärr inte runt på andra lokaler, vi gick på en bröllopsmässa som hade anordnats i livmässens lokaler. När vi var där och gick runt så kände vi att den här lokalen är perfekt för oss, och så hade vi tur att den var ledig så vi bokade den direkt då.

uppochhoppa skrev 2010-03-16 15:37:01 följande:
    hej Linköpingsbrudar! Var ska ni ha era fester? och för hur många gäster? Caterar ni från p2 som verkar vara det mest poppis eller är ni på någon restaurang? Jag planerar bröllop till vintern/våren 2011 och ska kiak på lokaler i linköping och ska nu försöka fundera ut vilka vi ska titta på för våra ca 90 gäster (80-94 typ). Har ni råd att ge mig om hur ni tänkte - ni som säkert sett flera av de möjliga lokalerna? Vore supergulligt!!!
  • Lyckliga013bruden

Livmässen (som vi ska ha så jag är super partisk) är en väldigt fin lokal, jag tycker absolut ni ska ta er en titt på den.
    Löfstadslott, vet inte vad de har för gräns och de ligger en bit utanför lkpg.

uppochhoppa skrev 2010-03-17 18:24:07 följande:
    ja, jag vet knappt själv! ha, ha! Planerar från Sthlm som sagt, vi ska åka ner kring påsk och titta på några tänkte vi, men kanske helel rinte kommer kunan se alla så därför tänkte jag få tips om de som rymmer 85 pers och uppåt 90-95 (hm, antalet gäster blir fler och fler...) så vi inte tittar på lokaler i onödan. Fått tips om Bjärka säby, men att de har gräns på 80 pers. Hur strikt är den gränsen? Ett av magasinen som p2 har på sin hemsida ( det festligare) känns också aktuellt, och kanske "Lmässen". Vi vill ha en "pampig" ljus lokal då vi inte gifter oss i kyrkan, det känsns om att vi då vill lyfta själva festen ett snäpp. Jag är allergisk mot furubruna bygdegårdar med panel, men en vitmålad vore fint! Tips på vilka jag ska kontakta?
  • Lyckliga013bruden

guldsmedjan, inte billigast i stan men de har ett otroligt kunnande, är väldigt duktiga och ger den lilla extra servicen man inte får på så många ställen längre(gäller alla branscher).

marido skrev 2010-03-27 22:09:41 följande:
    Tack Lillaria Har ännu inte kollat in ngn vigselring. Har ni några tips på bra guldsmed??
  • Lyckliga013bruden

Lillaria, det skulle kunna vara så att du försöker boka tid hos e-hair för långt fram i tiden.

• Lyckliga013bruden

Välkommen!!!!!!!!

jeami174 skrev 2010-04-15 20:09:41 följande:
    Hej!Här är en till från Linköping (2 mil utanför) =)Planerar bröllop till 2011 i augusti
  • Lyckliga013bruden

vore trevligt även om jag troligtvis kommer vara gift då. 24april är det min tur nämligen =)

• Lyckliga013bruden

Nervöst, det är på riktigt nu. Jag tror att jag kommer bli hippad imorgon, det är jag lite nervös för. Men jag har en plan jag ska sova i en matchande snygg normal pyjamas med rent hår och nyrakade ben
    Jag vet ju inte när det blir av, inte helt otroligt att det kommer någon imorgon bitti....

CiaLovesAndreas skrev 2010-04-16 19:47:09 följande:
    Jag vill gärna hänga på och fika. Försökte ju tidigare i tråden, men det blev det ju inte av.Lyckliga 013bruden,Åh, då är det ju snart! Hur är det med nerverna?
  • Lyckliga013bruden

Jag är hemma och lite nere, dessutom känner jag mig tjock som ni gör för jag spräckte ett par av mina jeans. Jeansen sprack pga att de var nötta och jag visste att tyget var tunt och det skulle gå så men jag kan inte låta bli att känna mig tjock.
    Vid kl 10-1030 hämtades festisen av sina kompisar och jag trodde jag skulle bli hippad idag av många olika anledningar. Men nu är klockan efter 12 och hoppet känns inte så stort längre. Fast de kan ju bli på eftermiddagen/kvällen eller som min festis sa imorgon. Det måste ju inte ske på en lördag.
    Aja jag fick iaf mer tid till skolans inlämningsuppgifter och tentapluggande........Kl 13 ska jag ge mig ut på långpromenad för då bör jag inte missa hippa överraskning.

• Lyckliga013bruden

jag blev hippad idag/imorgon.....lördag iaf=)
    min festis svensexad inte hemma än......ingen vet riktigt vart han är oroligt. Ja os sjutton,m full det med

• Lyckliga013bruden

Dagen var bra, jag är nöjd. Trodde inte det skulle bli något eftersom killarna kom och stal festisen för att ha svensexa, vid kl 10 på förmiddagen. Så jag väntade och trodde att mina tjejer skulle komma också men klockan gick och hoppet slocknade. De kom inte förrens vid kl 14, och då blev det snabb packning och ombyte till gympa kläder. Först blev det afrodans på worldclass och sen ett par timmar i deras relax avdelning. Afrodans är speciellt jag har svårt att gå idag, och igår var det svårt att hänga med, ingen av oss dansade likadant som varandra eller ledaren =)
    Sen satt vi i relaxen varm bubbelpool och slappade, det var skönt. Men jag saknade champagne och frukt eller liknande det hade varit trevligt och gjort det hela mer speciellt. Men det bjöds inte på något.....
    Sen gick vi till åbacka cafe som de hade hyrt speciellt åt oss, så vi satt där och åt och drack och lekte lite. SNälla lekar ska tilläggas. Frågesport om äktenskapet, jag fick ballonger med exens namn på och smälla dem en efter en och berätta vad jag lärt mig, jag fick även måla en tavla. Tavlan ska bli spännande att se i dagsljus, jag fick måla i stearinljussken....
    Fram dit var det väldigt skoj sen gick vi och mötte upp grabbarna på krogen och då gick det utför. Allt vin slog till och jag blev så dålig att jag ville hem. De klädde ut min festis så han hade liten klänning och såg ut osm en älva. Ingen mobil, inga pengar inga nycklar hade han, hem nycklarna hade en i killgänget hand om. Vi samlade ihop gänget och skulle dra oss hem, vi hittade alla utom festisen, det var inte så kul. Men jag åkte hem eftersom jag hade nyckel hem och om festisen hade tagit sig hem och väntade där. Tärnan blev osams med marsalken för man super inte ner någon i tunn klänning utan nycklar, plånbok, mobil mm och tappar bort honom. Marsalken tyckte inte vi behövde leta utan kunde åka hem och sova, så jag tror tärnan pratade med polisen och organiserade hitta festisen planen. Han kom hem 2tim efter mig fick skjuts av polisen hem. Stackarn har minnesluckor från dess att de kom till krogen tills han sitter i polisbilen på väg hem, det är ganska många timmar det. Jag är ju så nyfiken på vad han gjorde de drygt 2timmarna som han var borta å det kommer jag nog inte få veta.....

• Lyckliga013bruden

Det finns skäl till varför är min tärna.... Jag gillar att hon skällde ut marsalken också, för det var helt rätt att göra.

Jag drack inte mycket 6-7glas vin under lika många timmar. Iof så åt jag otroligt lite och dåligt för jag inte var hungrig och att dansa och svettas och sen bubbelpoola i en varm pool kanske inte är det bästa det heller ur en klara alkohol synpunkt =)

Min festis kom ju hem men han var borta i 2tim och ingen vet riktigt var han varit eller vad han gjort.

• Lyckliga013bruden

Jag vill veta vad han gjorde när han var borta men samtidigt tror jag det är bäst om jag inte får veta.
    Å jag är glad över att min hippa var lugn och slapp
    Skulle inte vilja bli utklädd och nersupen så pass, jag led med honom när han gick hemifrån på morgonen i dem kläderna.

Har ni fått möhippa och svensexa erfarenheter än??

Lillaria skrev 2010-04-19 13:21:00 följande:
    har nu lämnat in om offert på vigselring och så har jag beställt brudbuketten, tärnans bukett och blommor till dekoration... Du får göra en efterlysning i Corren =) Någon måste ju ha sett honom och han var väl ganska synlig i sin klänning med vingar
  • Lyckliga013bruden

Jag tror inte han vänstrade, men han gick ut från krogen vanliga vägen. Han är blåslagen och har ont i knän och ena armen, tar sig fram som en stel 90-åring. Men jag tror inte jag egentligen vill veta om han tog bakvägen ut från krogen och tog en långprommenad i stan fast han trodde han gick hemåt, eller han kanske tog sig ut genom en ventilationstrumma och sov lite där en stund innan han kröp vidare och kom ut på ågatan och hittade en bil som körde hem honom.
    Han tog sig ju ut bakvägen från krogen, det vet jag men jag vill inte veta om han somnade någonstans skulle få så dåligt samvete fast jag är oskyldig. Jag var tvungen att åka hem för jag hade nycklar hem ifall han hade tagit sig hemåt som hans kompisar intalade mig att han gjort. Å det var liiite jobbigt att åka hem utan att veta var han är eller hur han mår eller någonting.

fibobs skrev 2010-04-19 13:40:59 följande:
    Oh men vännen, nu kanske jag läser mellan raden och fel, men det låter som du tror att han vänstrats...eller har jag fel?Och inte för att vara elak, men tror du det, så kan du nog vara lugn att så inte är fallet, för vem vill ha en one night stand med en Drag Queen?? ;o) (ler)Det är säkert coolt. Gå inte och bekymmra dig vännen.kram på dej
  • Lyckliga013bruden

Åh jag vill ha tid och följa med nästa gång det ska fikas, trots att jag är gift så gillar jag ändå det här med bröllopp

• Lyckliga013bruden

Jag kan ge er erfarenheter iaf =)

Torsdag den 6maj? Då kan jag änså länge......

• Lyckliga013bruden

Jag kommer inte. jag ska umgås med honungsvatten, glass och john blund istället =)

Svar på tråden Linköpingsbrudar 2010