Hur tog ni steget att bli gravida?!
Jag är helt i linje med dig passionsblomman! När mina föräldrar skulle skaffa barn tog det dom 11 år (!), flera missfall och en adoption innan jag kom. Så ta inte för givet att bara för att man bestämmer sig så går det inte på en månad!
Har precis läst i min sex och samlevnadskurs att förutsatt att båda personer är helt friska så sjunker fruktbarheten med åldern: 20 år 34 procents chans, 25 år 24 procents chans, 30 år 17 procents chans, 35 år 12 procents chans och 40 år har 6 procents chans vid varje ägglossningstillfälle. Usch, förlåt om jag låter jättenegativ, tror tyvärr att jag blivit lite för målad av mina föräldrars kamp.
Vad jag försöker säga är: ni har kanske inte så många år på er att skaffa barn som ni tror. Så om ni längtar tycker och ni har en ekonomisk trygghet, så tycker jag ni ska prata igenom det här redan idag! :) Tänk om ni väntar utan egentlig anledning och när ni väl börjar försöka har ni en sån press på er att det inte alls går? Ni får ställa er frågan hur länge ni anser er "ha råd" att vänta kanske. Lycka till! :)