Ja, är det så attman fuckat upp hela sin cykel så är det en sak. MEN om du bara visste hur JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA många gånger de som väntar och försöker hantera varje månads besvikelse få höra att bara de skulle slappna aaaaaaaaaav och inte tänka på det hela, så skulle det plötsligt bli barn."För det vet ju alla, när de väl givit upp och valt adoption istället DÅ blev de med barn"
Den förbannade skitmyten är så utbredd att det skulle behövas en samhällskampanj för att slå ihjäl den. Lika etablerad som tramset att det är farligt att bada om det inte gått en timma sedan man åt.
Jag skulle kunna sitta och skriva spaltmeter med argument om varför det INTE är hållbart att påståatt det går bättre om man slappnar av eller att det går att råka tänka för mycket på saken.
Att man sedan självklart mår bättre själv om man är glad harmonisk och avslappnad är en helt annan sak.
Och att bara genom ORO störa ut hela cykeln, nej du, det krävs nog ett något större stresspåslag än så. Exempel på det kan vara att man jobbar bara natt. Det är en typisk form av stress där kroppen och hormonbalansen ofta störs ut och bland kvinnor med sådana jobb är talen högre för ofrivillig barnlöshet.
Förresten, om det vore sant det där med avslappningen, så vore det läge att stämma de jävlarna som går runt och säger till kvinnor att de måstae slappna av. Jo, för genom att DE stressar upp och oraoar, skuldbelägger och ger kvinnorna ångest, så har de ju varit med och orsakat barnlösheten då.
SÄG ALDRIG SÅ till en kvinna som längar efter barn! Hon kan råka bli en mördare.
wiicky skrev 2010-02-24 09:24:47 följande:
Jag måste nog tyvärr säga emot dig lite nu eftersom stress påverkar våra hormoner mer än vi tror och oror och stress kan därför påverka menscykeln. Jag säger inte att det är kvinnans fel om oroar sig och man inte blir gravid, men att säga att det inte påverkar är inte helt sant.