50-talstråden - igen!
Hej allihop, kul att tråden lever vidare.
Teak; här finns vimplar att köpa! astore.amazon.co.uk/the50sstywedb-21
Hej allihop, kul att tråden lever vidare.
Teak; här finns vimplar att köpa! astore.amazon.co.uk/the50sstywedb-21
En fråga till er alla; ska ni fixa hår och smink själva eller har ni någon som hjälper er med det?
Jag skulle behöva hitta en frisör som kan åka ut till en ö och göra en snajdig 40talsuppsättning på mig men vet inte ens var jag ska börja leta.. tips i Sthlmsområdet tas tacksamt emot!
Visa gärna bild!
Retrobride! Vilket bröllop, det låter som en dröm!! Kan inte säga hur många gånger under planeringen jag önskat att vi bara hade stuckit iväg.. :) Man kan ju ändå ha en fest när man kommer hem om man vill.
Jag har precis beställt min klänning... Känns stort!! Det blev denna variant: www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html
Hoppas nu bara den sitter snyggt och är i okej kvalitet.. det är ingen av er som har erfarenhet från Honeypie?
Ja det känns bra, det enda jobbiga är att nu behöva vänta långa 12 veckor + posttid tills jag får prova den... :)
Vilken modell funderar du på?
ja 2010 skrev 2010-03-09 09:30:25 följande:
ja 2010; jag har fått tygprov i ivory, den är klassisk ivory dvs inte kritvit på något sätt, men inte direkt gulaktig på nåt sätt heller.
Det beror väl på vilka färger man passar i, jag är en blek brunett som klär bättre i lite varmare nyanser :)
Vad fint det låter med ljusrosa petticoat, visste inte att man kunde specialbeställa! Vad får du betala för den?
Jag beställde vit petticoat till ivory klänning.
Ska bli spännande!!
Vi ska ha festprogram. Tänkte skriva några rader om varje person, ha lite sånger med, kanske lite skoj saker om oss som de flesta inte känner till.. Vet inte vad mer man kan ha i?
Festprogram brukar ju kunna vara en skön icebreaker vid borden.
Jag tycker det är roligt, tänkte nog försöka köra på det.
Nytt för mig är klänningen, gammalt hoppas jag blir en vintage spetskofta eller ett vintagesmycke, lånat blir ev mammas pärlhalsband. Var hittade du blått strumeband?
Jag har hittat ett par varianter på etsy, www.etsy.com.
Vi har fortfarande 5 månader kvar men har verkligen inte gjort allt.. kan tänka mig att det blir mest jobb mot slutet.
Måste styra upp festen och middagen så det blir skoj.. det är väl där vi är i planeringen nu.
Förstår att du är nervös, det kommer jag också bli! Men jäklar vad skoj det ska bli! :)
Jag är sugen på samma modell som du har i bloggen, rund peep-toe i spets med rosett.
Ni som beställt från Matildas fest, kan ni rekommendera att köpa därifrån? Hur är kvalitén? Man ska ju iofs bara ha dem en dag, men man vill ju att de ska hålla hela festen igenom :)
Jag ska åka till London om några veckor, nån som har shoppingtips inför bröllopet?