Inlägg från: Junebug |Visa alla inlägg
  • Junebug

50-talstråden - igen!

Låter kalasfint! Var beställde du underkläderna från?

Jag tänkte inte heller lägga en förmögenhet på smycken.. kanske nåt pärlhalsband vore fint? Struntar nog i både örhängen och armband faktiskt. Kolla Tradera och www.etsy.com.

KatjaB skrev 2010-04-01 08:35:21 följande:
    erese: fina skor, gillar den gammerrosa färgen. och vilket bra pris! igår beställde jag underkläder, blor en torselette i spets och hipstertrosor till, och så fick jag med ett strumpeband i spets som ser lite gammeldags ut i dalablått. Det var jättecharmigt Vad ska ni ha för smycken förresten? I tidningarna har de ju så snygga strasshalsband som andas vintage men inget från större kedjor eller från webshopar. Jag har ju ingen lust att åka till stockholm bara för att köpa ett halsband.. några förslag? eller pärlhalsband som är lagom långt o ser gammeldags ut. Inte tokdyrt dock, hade tänkt 5-600 kr max
  • Junebug

Jättefint flor! Du får säkert till storleken rätt.

Jag verkar ha tappat allt förstånd och budget helt, sitter och köper grejer hit och dit på etsy och ebay för alldeles för många pengar..
    Slog precis till på den här lilla prickiga boleron för 600 spänn... vad gör man inte för att bli fin :)

Är era blivande män klara med kläderna?

KatjaB skrev 2010-04-08 19:19:41 följande:
    våra gäster lämnar anmälan till mina föräldrar, inget vi bett om men det gör väl inget.. bara vi får veta att de kommerfick förresten hem floret från ebay idag, det är ju rätt så stort, måste sy om det för att slippa knyta det i nacken, men annars så blir det nog bra :) Kände mig väldigt brudlik i den iallafall, finns bild på bloggen
  • Junebug

Glömde länken! :)

www.etsy.com/view_listing.php&ref=sr_gallery_17&&ga_search_query=bolero&ga_search_type=category&category=weddings.clothing&ga_page=2&includes[]=tags&includes[]=title

Junebug skrev 2010-04-08 22:03:39 följande:
    Jättefint flor! Du får säkert till storleken rätt. Jag verkar ha tappat allt förstånd och budget helt, sitter och köper grejer hit och dit på etsy och ebay för alldeles för många pengar..Slog precis till på den här lilla prickiga boleron för 600 spänn... vad gör man inte för att bli fin :)Är era blivande män klara med kläderna?
  • Junebug

Hmm, det är nog från säljare till säljare, men trist ändå såklart.
    Boleron kostade ungefär 600 kr med frakten. Får den inte förrän i juli vilket känns seeeegt.. och min klänning kommer inte förrän i mitten på juni. Om nu varken klänningen eller boleron skulle visa sig funka blir det med andra ord stressigt :)

Vi börjar bli klara med inbjudningarna nu, ska bara hitta nåt papper att trycka på. Som allting annat i bröllopsplaneringen visar det sig vara dyrare än vi trodde. Papper ca 6 kr/st och kuvert 7 kr/st är vad vi hittat hittills. Hutlöst! Jakten fortsätter..

Teak: Skönt att det ordnat upp sig med lokal och drinkar! Det är ju så viktigt att stället man ska vara på känns bra.

Jag fick ett mindre utbrott på en av mina tärnor igår som frågade mig på facebook om hon fick ta med en kompis till bröllopet. Haha, jag har aldrig varit med på maken?

KatjaB skrev 2010-04-08 22:20:12 följande:
    ja, det blir nog bra sen.. är lite besviken bara på att butterfly enchantress som finns på etsy och ebay och har en webshop inte svarat alls på mina mail, så nu måste jag nog ge upp drömmen om en hårkam som de har. Har mailat till haircomesthebride ifall de har nåt liknande eller kan göra en custom order, men inte fått svar än.. jättesöt bolero, vad fick du ge för den?
  • Junebug

Hmm vad jobbiga folk är som inte OSAr på en gång! Vi tänkte ha såna där svarskort som de ska posta tillbaks. Undrar om det gör att det tar ännu längre tid att få svar..

• Junebug

It had to be you med Frank Sinatra tycker jag är otroligt fin, vi funderar på den om vi ska ha nån långsam.

Vi funderar också på att ha nåt med Louis Armstrong och Ella Fitzgerald, Dream a little dream of me eller cheek to cheek är två fina låtar.

Vi hade till en början tänkt dansa Lindy Hop men har inte övat på ett år eller så så det blir nog inte av...

teak skrev 2010-04-15 14:16:01 följande:
    vi har funderat på Teennesse waltz med Patsy cline (tror jag hon heter i efternamn) Men det går väldigt långsamt, så kanske blir det för långsam för en bröllopsvals. Annars skulle vi gärna ha Frank Sinatra, tips på någon valsaktigt låt av honom :)
  • Junebug

Har förresten knåpat ihop de första placeringskorten idag, bild finns i galleriet!

Inbjudningarna trycks i veckan och skickas veckan efter det, nu börjar det kännas verkligt...

Hur långt i förväg skickade/skickar ni inbjudningarna?

• Junebug

FAAAAAANTASTISK KLÄNNING!! Åhh perfekt storlek.. nu fick jag ångest. Har precis köpt klänning med bolero för totalt 2800 kr. Denna kostar 750 kr... Jag måste nog buda på den.

Tror ni man kan sälja vidare en splitterny klänning i den här modellen (denna har jag köpt): www.honeypieboutique.co.uk/ourshop/prod_651114-Lauren.html

Om jag kan sälja vidare den så kan jag ju med gott samvete köpa den fina spetsvarianten :)

annaochmias skrev 2010-04-22 12:12:49 följande:
    Måste bara tipsa om en Tradera-auktion (EJ min!) som jag precis snubblade över: en 50-talsbrudklänning i spets och tyll:www.tradera.com/Vintage-Fantastisk-Brudklanni...Personligen skulle väl jag nog tagit bort rosetten och kanske haft ett färgat sidenband runt midjan istället men smaken är ju som baken. :)

annaochmias skrev 2010-04-22 12:12:49 följande:
    Måste bara tipsa om en Tradera-auktion (EJ min!) som jag precis snubblade över: en 50-talsbrudklänning i spets och tyll:www.tradera.com/Vintage-Fantastisk-Brudklanni...Personligen skulle väl jag nog tagit bort rosetten och kanske haft ett färgat sidenband runt midjan istället men smaken är ju som baken. :)

• Junebug

ActDontTalk skrev 2010-04-28 18:16:14 följande:
    jag tror du lätt får sålt den andra klännigen junebug! har du köpt den andra? åh, jag är alldeles förälskad i den, men jag har redan min och den är någon storlek för liten. alltså tjejer, det är bara 2,5 vecka kvar tills jag och sambon gängar oss! idag har vi bakat ost och basilikahjärtan som ska bjudas till champagnen, och pysslat med bordsplaceringen. (alltså det är ju sjukt svårt att pussla ihop det där, hur ska man kunna bestämma vart alla ska sitta?) vi är inte ens klara till hälften än, det är så mycket som ska ordnas i och med att vi gör hela buffén själva. Men oj vad det ska bli roligt! Jag längtar så himla mycket nu!

Den var fantastiskt fin, men hellång visade det sig när jag mätte upp sen.. och jag är väldigt inne på att ha en kortare variant så jag skippade den faktiskt.
    jag får snällt vänta på den jag har beställt...

Spännande med ett par veckor kvar bara! Ibland blir jag så nervös så jag blir illamående, och då har jag 4 månader kvar.. så jag vete tusan hur det ska gå det här. :) 

Vad är ni mest nervösa över?

För mig är det nog tanken på alla blandade människor som kommer, att gästerna ska ha roligt och komma överens. Tanken på mina svärföräldrar blandat med mina syskon blandat med våra kompisar.. ujuj. Lantisar med stadsisar, kristna nykterister med partyprissar, högstadiekompisar med jobbarkompisar... ja ni fattar grejen.

• Junebug
    xaniara skrev 2010-05-05 21:23:30 följande:
    Åh, det verkar vara många som närmar sig nu :) Själv har vi fem månader kvar.  Jag nådde en liten målstolpe i kväll då jag gjorde klar den första grejen till vårt bröllop - min birdcageslöja! Det var väldigt enkelt och jag blev såå nöjd! Jag känner mig nästan löjligt giddy och hoppig över denna lilla sak, hur ska det då blir när vi börjar med inbjudningar etc? För att inte tala om när det ska börjas mätas för klänningen *gulp* Så hur står det till för er andra såhär den 5:e maj? :)
    Vi har 3,5 månader kvar ungefär, fick inbjudningskorten idag - riktigt skoj att se!! Nu är det på riktigt ju :)
  • Junebug

Xaniara; har du ingen bild på floret förresten?

• Junebug
    ActDontTalk skrev 2010-05-10 12:56:34 följande:
    haha vi får verkligen hoppas att det blir bättre på lördag! jag börjar också få bröllopsnerver nu! ikväll får vi redan nyckeln till lokalen så imorgon ska vi nog pynta och göra det lite i ordning. åka dit med dricka och andra saker. jag sitter här och önskar hårt att dedt ska bli fint väder (dystrare prognoser än för några dagar sedan) och att grönskan ska blomma ut ordentligt! har ni kolla på allting annars teak?
    Såg i din blogg att du köpt ett par skor, var hittade du dom? Är på jakt efter ett par snygga klackar...
Svar på tråden 50-talstråden - igen!