• ActDontTalk

50-talstråden - igen!

Hej igen allesammans! Såg att den gamla tråden var stängd, så jag gjorde en ny!

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-talstråden - igen!
  • teak
    Erese skrev 2010-03-03 21:52:23 följande:
    teak, ja visa
    Ska försöka igen att ta lite bilder. Försökte nu ikväll men de blev så dåliga att man inte ser hur servettringarna/bordsplaceringen ser ut. Återkommer i ärendet :)
  • KatjaB

ja verkligen! vi som tyckte vi var orginella med vårt vintage och film tema innan vi köpt några bröllopstidningar. Nu känner vi oss mer "rätt i tiden" men kanske inte fullt så orginella, haha. Hade då för ett år sedan ingen koll alls på att det var inne igen med hårflor tex. Men vi vill ju såklart ha vårt tema ändå, det känns så "vi" och alla gäster har ju förstås inte läst alla nummer av alla bröllopstidningar på sistone som man själv har

annaochmias skrev 2010-03-03 19:52:35 följande:
    Erese: Vad snyggt! Teak: Visa gärna i ditt galleri, blir nyfiken! KatjaB: Jaaa, ursnygg! Det märks att det är 50-tals-trend, tror inte jag har en enda bröllopstidning hemma utan en artikel om det.
  • teak

Kan ni se mina bilder nu?
    Jag har aldrig lagt in bilder här tidigare, det är inte på trycksakerna ännu, men på andra saker rörande bröllopet

• Erese

Du måste godkänna aplikationen "mina bilder" för att vi ska kunna se dem.

• Erese

Ångrar lite att jag inte använde mig utav nätslöja istället för brudslöja till hårdekorationen. Hhhmm..ja ja ja. Blir nog bra en då. Kommer i alla fall klippa bort lite så slöjan blir lite kortare nu står den mest upp, vilket jag inte tycker är så värst snyggt. Men som sakt detta var ett expriment, men är ändå ganska nöjd

• KatjaB

men det är ju fint med sånt tyll också, blir nog bra när allt väl är på och håret är som du tänkt dig

Erese skrev 2010-03-03 23:51:43 följande:
    Ångrar lite att jag inte använde mig utav nätslöja istället för brudslöja till hårdekorationen. Hhhmm..ja ja ja. Blir nog bra en då. Kommer i alla fall klippa bort lite så slöjan blir lite kortare nu står den mest upp, vilket jag inte tycker är så värst snyggt. Men som sakt detta var ett expriment, men är ändå ganska nöjd
  • teak

Nu har jag lagt ut lite bilder. En bild på min kombinerade servettring och bordsplacering, som jag satt och klippte och pysslade med igår.

• ActDontTalk

jag har pysslat med bordsplaceringskorten i veckan! duttat starkt kaffe på klisterettiketter för att efterlikna gulheten på filmisarna jag köpt på tradera. blev väldigt nöjd! bild finns att kika på i mitt galleri. tror nog gästerna kommer tycka att det är roligt att prata om.

och angående det där med femtiotalsbröllop så kan jag inte annat än att hålla med. haha. men det är ju positivt att femtiotalskläder blivit lite lättare att få tag på också i och med modet. mina gäster kommer nig inte ha så svårt att få tag på fina klänningar osv.

• annaochmias
    KatjaB skrev 2010-03-03 22:28:56 följande:
    ja verkligen! vi som tyckte vi var orginella med vårt vintage och film tema innan vi köpt några bröllopstidningar. Nu känner vi oss mer "rätt i tiden" men kanske inte fullt så orginella, haha. Hade då för ett år sedan ingen koll alls på att det var inne igen med hårflor tex. Men vi vill ju såklart ha vårt tema ändå, det känns så "vi" och alla gäster har ju förstås inte läst alla nummer av alla bröllopstidningar på sistone som man själv har
    Haha, ja precis enligt gästerna är det ju ett unikt tema! De jag nämnt mina 50-tals-funderingar för har blivit superförtjusta och tyckt att det är ju JÄTTEANNORLUNDA!

Teak, det var jättefint!

ActDontTalk, jag var och kollade i ditt galleri. Så som du gjort med filmisarna har jag också tänkt att göra, hihi! Har du valt bilderna efter respektive gäst för att de ska passa deras utseende eller personligheter?
  • ActDontTalk
    annaochmias skrev 2010-03-04 15:59:52 följande:
    ActDontTalk, jag var och kollade i ditt galleri. Så som du gjort med filmisarna har jag också tänkt att göra, hihi! Har du valt bilderna efter respektive gäst för att de ska passa deras utseende eller personligheter?
    Vi har valt ut efter utseende, och vissa är verkligen jättelika så vi har suttit och skrattat en hel del när vi valt ut vem som skulle få vem.

Och är det någon som har en filmis med en mörkhyad tjej på, så vill jag jättegärna köpa den om ni inte ska använda den själva såklart. Det är verkligen jättesvårt att få tag på, men jag vet att jag missade en auktion på tradera för länge sen. Jag skulle bli väldigt glad! :)
Svar på tråden 50-talstråden - igen!