• ActDontTalk

50-talstråden - igen!

Hej igen allesammans! Såg att den gamla tråden var stängd, så jag gjorde en ny!

Gamla trådar
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2809557-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m2999449-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3116199-1.h...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3219206-1.h...

Kläder och accesoarer
    daddyos.com
    www.gojane.com/
    www.stopstaring.com
    www.sivletto.com
    www.madmanclothing.com
    www.8ballwebstore.com/
    www.vivienofholloway.com/
    www.stephaniejamescouture.com/
    www.bluevelvetvintage.com
    candyanthony.com
    www.dollycouture.net
    www.angelinas.se
    www.unique-vintage.com/index.php

Gör ditt eget flor
    madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...
    www.myonlineweddinghelp.com/bride/accessories...

Frisyrer
    www.lphouse.com/hairstyles-1950s.htm
    static.howstuffworks.com/gif/marilyn-monroe-1...
    www.unveiledbridaldesigns.com/index.html
    starshipaurora.com/images/marilyn_monroe.jpg
    community.livejournal.com/vintagehair/

Make up
    therezz.blogg.se/2008/november/face-stockholm...

Trycksaker
    www.dafont.com
    www.fontspace.com/category/1950s
    www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
    www.coverbrowser.com/bubbler
    www.yearbookyourself.com

Bilar
    www.bfm.nu/sok.htm

Mat
    www.skonahem.com/inredning/dukning-mat/rockab.../

Inspiration
    www.wedsmack.com/2007/08/super-sweet-50s-styl...
    www.flickr.com/photos/13174319@N00/295877771/in/pool-60677509@N00
    www.artoflove.com/blog/weddings/jessica-jason.../
    offbeatbride.com

www.thevintageweddingdresscompany.com/

50s-style-wedding.blogspot.com/

offbeatbride.com/tag/rockabilly-wedding

• Svar på tråden 50-talstråden - igen!
  • KatjaB

jättefina inbjudningar erese!

har själv inte riktigt bestämt vart vi ska få in våra filmisar. Inbjudan blir det nog inte på, hade redan en tanke på hur de ska se ut, och placeringskorten är filmklappor.
    Tänkte först om man skulle sätta fast på framsidan av alla festhäften, ungefär som ni gjort på era inbjudningar. Eller att vi bara ställer dem i vinglasen.

• Erese

Vi har en hel del filmisar kvar som vi tänkt använda till festprogrammet, då går allt som en röd tråd..inbjudan..placering..festprogram. Jag kommer dock skippa vigselprogram. Både jag och min sambo är överens att vi inte vill ha en massa dikter,tal, eller dylikt, utan att det ska gå snabbt. Men inte för snabbt, vi måste ju hänge med i svängen och förstå av vi gift oss *skratt*

Varken jag eller han vill ha massa hjärtan,fåglar som pussas, putti nuttiga låtar mm. Däremot har jag ingenting emot allternativa saker tilld detta för att ändå få en känsla av att det är ett bröllop och inte en 30-års fest.

Vad tycker ni? Ska ni ha massa putti nuttit? eller något helt annat? Kul att höra..

• Erese

Ju mer jag planerar desto roligare tycker jag att det är, jag är så inspirerad att jag försöker hitta olika idéer på hur man skulle kunna arbeta med bröllop. Det skulle verkligen vara kul..om brudarna är snälla vill säga.he he he.

• Erese

dom var fina..jag kan tänka mig på ett ungefär hur man gör men inte hur man får till de där fina rundningen, förmodligen är pappret redan utklippt så. Men man veckar i alla fall pappret som ett dragspel och drar sedan ihop det till en cirkel. Jag har gjort det tidigare men minns inte exakt. Köp hem lite billigt papper och testa dig fram.

• teak
    Erese skrev 2010-02-25 21:41:58 följande:
    dom var fina..jag kan tänka mig på ett ungefär hur man gör men inte hur man får till de där fina rundningen, förmodligen är pappret redan utklippt så. Men man veckar i alla fall pappret som ett dragspel och drar sedan ihop det till en cirkel. Jag har gjort det tidigare men minns inte exakt. Köp hem lite billigt papper och testa dig fram.
    ja jag får väl testa lite. Vill så gärna ha något hängade över vårt bord.
  • Erese

Jag fyndade en otroligt vacker klänning idag. egentligen var jag på jakt efter hår dekorationer. Men så hittade jag denna klänning som dessutom var på rea 50% på 1350kr, kan inte bli bättre. Det är en fodralklänning i 50-tals anda, tänk på joanie (röd totten i Madmen). Hon bär alltid figur nära klänningar. den är underbar :D Lite trevligt också att våga lägga slantarna på något som inte ska gå till bröllopet. eller ja,kanske jag ska ha den dagen efter bröllopet då vi ska äta en romantisk middag tillsammans.

Kan verkligen tipsa om denna affär där jag fyndade klänningen, har gjort det tidigare men i jag gör det igen. Den heter pompomparlour och finns på två ställen i sthlm.

• Cltsp

Erese, åh vilken vacker och personlig ring! Superfina inbjudningskort! Jag håller verkligen med dig om hjärtan och puttinutt, det var bannlyst på vårt bröllop ;)

KatjaB, kan ni inte göra så att varje gäst får en filmis att ha på sig? Har sett på en del bröllopssidor där man hängt som namntags i samband med bordplacering så man tar sin lilla namnskylt och sätter på sig när man går till sin plats. Många av våra gäster tog hem sin filmis som en kul grej. Ni kanske kan göra något kul av det? Skriva saker på baksidan, som små personliga meddelanden till gästerna eller ha med dem i någon tävling/lek. Alternativt använda dem som ett sätt att få igång mingel på, typ att man ska hitta den man hör ihop med så man måste gå runt och prata med folk...

• KatjaB

jo kanske det.. just namnlappar att ha på sig är kanske inte riktgit min grej iallafall, som tycker att det kan förstöra en outfit
    Men ska klura på om det går att få in i någon form av lek eller liknande. Annars blir det nog på festprogrammen. Provdukade igår och det blev snyggast iallafall

Cltsp skrev 2010-02-26 09:44:53 följande:
    Erese, åh vilken vacker och personlig ring! Superfina inbjudningskort! Jag håller verkligen med dig om hjärtan och puttinutt, det var bannlyst på vårt bröllop ;)KatjaB, kan ni inte göra så att varje gäst får en filmis att ha på sig? Har sett på en del bröllopssidor där man hängt som namntags i samband med bordplacering så man tar sin lilla namnskylt och sätter på sig när man går till sin plats. Många av våra gäster tog hem sin filmis som en kul grej. Ni kanske kan göra något kul av det? Skriva saker på baksidan, som små personliga meddelanden till gästerna eller ha med dem i någon tävling/lek. Alternativt använda dem som ett sätt att få igång mingel på, typ att man ska hitta den man hör ihop med så man måste gå runt och prata med folk...
Svar på tråden 50-talstråden - igen!