Inlägg från: Erese |Visa alla inlägg
  • Erese

50-talstråden - igen!

Jaha..då har man köpt vigselringen :) Sprang in i en butik och vips, där var den. enligt mig är den pefekt. Den är i vitt guld med sju små diamanter på rad i en vacker infattning. Precis lagom. Dessutom var det exakt den summa som vi hade tänkt oss för en ring..bättre kan det inte bli.

Jag lovar att jag ska lägga in lite bilder på min sida när jag har tid. Just nu måste batteriet laddas och det är en syssla jag glömmer bort att göra hela tiden. Det är ju inte så att jag har miljoner andra saker att göra ;)

ang strumpbyxor, så har jag tyvärr inge jätte koll. Men ta en titt på butiken som ligger i PUB huset, det vill säga om du bor i sthlm. De är nischade på pinup och burlesk. Fantastisk butik, fyndade en klänning där idag för halva priset. ett rosa fodral med vitt skärp..kanon!

• Erese
    teak skrev 2010-02-24 18:47:20 följande:
    Jag har också funderat på bara pioner. Jag hade tänkt ha vita. Fast jag har inte bestämt mig ännu. Har blivit så velig numera, ha ha.Men jag vet att jag vill ha en ganska liten och kompakt bukett.
    Samma som mig, jag vill också antingen ha en liten och kompakt bukett eller bara en enda blomma. Funderar också på om jag ska våga att göra den själv..hhmm. Får kanske prova först på lite vårblommor eller fynda några på ett torg för en billig penning. Innan jag beslutar att göra det.
  • Erese

Katja, på vilken hemsida hittade du pompom dekoretionerna? de var verkligen vackra och lite roliga.

• Erese

Då så, Nu har jag tagit ärslet ur vagnen och laggt in bilder på inbjudningarna, placeringskort och vigselring. Välkommna till att kika!

• Erese
    ActDontTalk skrev 2010-02-25 09:13:11 följande:
    jösses vad tjusiga kort! jag är mäkta imponerad!
    Tack! fotografierna eller inbjudningarna? eller båda två kanske
  • Erese

Vi har en hel del filmisar kvar som vi tänkt använda till festprogrammet, då går allt som en röd tråd..inbjudan..placering..festprogram. Jag kommer dock skippa vigselprogram. Både jag och min sambo är överens att vi inte vill ha en massa dikter,tal, eller dylikt, utan att det ska gå snabbt. Men inte för snabbt, vi måste ju hänge med i svängen och förstå av vi gift oss *skratt*

Varken jag eller han vill ha massa hjärtan,fåglar som pussas, putti nuttiga låtar mm. Däremot har jag ingenting emot allternativa saker tilld detta för att ändå få en känsla av att det är ett bröllop och inte en 30-års fest.

Vad tycker ni? Ska ni ha massa putti nuttit? eller något helt annat? Kul att höra..

• Erese

Ju mer jag planerar desto roligare tycker jag att det är, jag är så inspirerad att jag försöker hitta olika idéer på hur man skulle kunna arbeta med bröllop. Det skulle verkligen vara kul..om brudarna är snälla vill säga.he he he.

• Erese

dom var fina..jag kan tänka mig på ett ungefär hur man gör men inte hur man får till de där fina rundningen, förmodligen är pappret redan utklippt så. Men man veckar i alla fall pappret som ett dragspel och drar sedan ihop det till en cirkel. Jag har gjort det tidigare men minns inte exakt. Köp hem lite billigt papper och testa dig fram.

• Erese

Jag fyndade en otroligt vacker klänning idag. egentligen var jag på jakt efter hår dekorationer. Men så hittade jag denna klänning som dessutom var på rea 50% på 1350kr, kan inte bli bättre. Det är en fodralklänning i 50-tals anda, tänk på joanie (röd totten i Madmen). Hon bär alltid figur nära klänningar. den är underbar :D Lite trevligt också att våga lägga slantarna på något som inte ska gå till bröllopet. eller ja,kanske jag ska ha den dagen efter bröllopet då vi ska äta en romantisk middag tillsammans.

Kan verkligen tipsa om denna affär där jag fyndade klänningen, har gjort det tidigare men i jag gör det igen. Den heter pompomparlour och finns på två ställen i sthlm.

• Erese

Då var det som jag sa att man viker det som ett dragspel och därefter klipper pappret. Super enkelt, jag tror jag ska göra sådana. De är verkligen vackra, måste bara titta på lokalen igen och se hur det ser ut för att veta maer exakt hur jag kan hänga dem och vart jag ska hänga dem. Måste ju veta hur många jag behöver göra.

KatjaB skrev 2010-02-27 00:33:31 följande:
    nu har jag hittat ett youtubeklipp på hur man gör, lade upp den på bloggen om du vill se. giftassugen.blogg.se/2010/february/wedding-po...
Svar på tråden 50-talstråden - igen!