Inlägg från: Erese |Visa alla inlägg
  • Erese

50-talstråden - igen!

Nu har jag blivit pyssel tokig efter att kollat runt på ev hårdekorationer fick jag en sådan inspiration att jag nu gjort en själv. Finns bilder i mitt galleri.

• Erese

Du måste godkänna aplikationen "mina bilder" för att vi ska kunna se dem.

• Erese

Ångrar lite att jag inte använde mig utav nätslöja istället för brudslöja till hårdekorationen. Hhhmm..ja ja ja. Blir nog bra en då. Kommer i alla fall klippa bort lite så slöjan blir lite kortare nu står den mest upp, vilket jag inte tycker är så värst snyggt. Men som sakt detta var ett expriment, men är ändå ganska nöjd

• Erese

teak. det var jätte fina placeringskort

• Erese

teak- från vilken sida ahr du beställt dem?

• Erese

Behöver lite hjälp. Hittade denna fina sjal (bild i alleriet), men är lite osäker pågrund av färgen. Klänningen jag ska ha är i Ivory, vilket denna sjal finns i. Men på bilden tycker jag den ser lite gammelrosa ut. Vad tycker ni???
    Från början hade jag inte ens tänkt på sjal,bolero,jacka mm. eftersom vi gifter oss på sommaren. Men vädret går aldrig att lita på samt att det kan bli kyligt på sommarkvällarna ibland.

• Erese

Retrobride- Vilken rolig grej att göra. Hade också gjort något sådant om jag inte vore för traditionell av mig som gärna vill dela denna dagen med nära och kära.

• Erese

puffar lite..

Erese skrev 2010-03-06 19:47:06 följande:
    Behöver lite hjälp. Hittade denna fina sjal (bild i alleriet), men är lite osäker pågrund av färgen. Klänningen jag ska ha är i Ivory, vilket denna sjal finns i. Men på bilden tycker jag den ser lite gammelrosa ut. Vad tycker ni???Från början hade jag inte ens tänkt på sjal,bolero,jacka mm. eftersom vi gifter oss på sommaren. Men vädret går aldrig att lita på samt att det kan bli kyligt på sommarkvällarna ibland.
  • Erese

Nej, den tänkte jag ha som ombyte till kvällen. kommer nog inte orka ha brudklänningen på mig hela dagen denna är lite mer luftig så jag kan röra mig bättre och släppa ut magen efter all mat.

• Erese

Det kan vara så att det inte är ivory, men detta är den bild de har och varav de använder sig utav den.

• Erese

Nu har jag bokat för att få ha Cupkakes på bröllopet Det var i grevens tid som jag ringde, bara dagen innan hade en kvinna hört av sig och visat intresse för samma datum som vi. Men som tur var hade hon varken bokat eller preliminärt bokat datumet så det var ledigt kvinnan skulle nämligen återkomma i veckan..snopet för henne om hon gör det. Hoppas hon inte väljer att ha cupkakes. Ska bli jätte spännande den här tjejen gör fantastiska cupkakes, vet inte i fall ni har spanat på hennes hemsida men gör det om ni inte har gjort det www.hellosugar.com (kan vara .se eller.nu på slutet)

• Erese

Jag är super glad över att hon var ledig det datumet. Hade tänkt göra det själv eller slopat hela tanken på bröllops tårta och bara köra på tre rätters. Men nu kommer vi nog ha två rätter och cupkakes. Blir för mycket med två efterätter enligt oss.

Vi kommer inte köra på something old....det har inte ens paserat mina tankar om jag ska vara ärlig. Men kör på.verkar skoj och det viktiga är att man gör det man VILL göra och inte vad andra vill eller gör. eller hur?

• Erese

Var ett tag sedan jag skrev här. sitter med en examintation så har inte myckt tid till övers.

Insåg att det bara är tre månader kvar tills bröllopet,fick lite smått panik. Hur ska vi hinna? Men sedan tänkte jag, att vi hinner så mycket vi hinner och resten får bli som det blir. Det viktigaste är att de stora punkterna är klara och fixade.

Vi bestämde oss igår för att inte ha live band eller dj, då vår budget inte klarar av detta. Men att ev.ha någon form av karaoke för att få upp stämningen lite. Vi frågor någon uav våra vänner om de vill vara musik ansvariga, vi har många som är enormt musik inbtresserade och även har vissa redskap som krävs för detta.

Dekorationen börjar smyga fram, mest i huvudet en så länge. men det blir nog vimplar och ev. murgröna på borden med serveter,ljus mm. som går i ton med de färger vi valt.

Var och provade cupkakes igår..mums! Dom kommer bli så fina. smakerna vart citron/vitchoklad och skogsbär/choklad.

• Erese

Ang. smycken, så har jag inte ens hunnit tänka på detta. Men tänkte rota lite i lådorna hemma. vet att jag har ett sötvatten pärlshalsband som jag fått av min mormor, som hon har haft en gång i tiden. skulle gissa att det är 50-60-tal. Det är just dessa bitar som jag tänkte lägga ner mer energi på om jag hinner.

• Erese

Hur lång tid tar det innan skorna levereras??

Har så svårt att bestämma modell och färg, antar att jag måste bestämma mig snart.

• Erese

Jag kom och tänka på en sak..

När jag beställde min klännning sa butikspersonalen till mig att ta med mig underkläderna mm. och boka en skräddare/sömmeska. Nu undrar jag, är det så ont om sömmerskor att man måste boka dem flera månader i förväg? räcker det inte med att komma in och prova klänningen när den kommer för atts eom man behäver göra någon ändring till att börja med och därefter kontakta ett skrädderi? eller? Tyckte det lät lite konstig bara.

• Erese

Nu har jag hittat skorna ...Hoppas bara de sitter bra,¨håller tummarna. 249kr fick jag ge för dem, inte illa måste jag säga. Bild finns i galleriet.

• Erese

Jag har letat som en dåre efter ett par skor i gyllen brunt eller gammel rosa som är lite festligare en promenadskor men ändå bekväma, inte lätt ska jag säga. Så jag hoppas att dessa kommer passa och att de är bekväma.Annars funderar jag på att leta i dansshopar, de kan ha skor i oldstyle som är bekväma. Täbker på swing, lindyhop osv.

• Erese

Hade ingen aning om att det skulle vara så svårt, här har verkligen bröllops butikerna monopol på brudskor. Ännu svårare är det om man vill ha dem i en speciell stil och färg. Modet för s kor idag är inte direkt passande för vårat tema, klackarna är skyhöga och platå är välldigt inne. Gillar faktiskt inte mode skorna idag tycker de är fula. men smaken är som baken, delad.

Resten av planeringen går sakta men säkert framåt. Börjar få panik,vi är på G med allt men inget är egentligen färdigt varken meny,kläder,dekor,program,musik osv. Allt är under produktion och i planering. Jag är i alla fall tacksam äver att vi lämnat över end el till sndra för annars hade det aldrig funkat som att maten tillreds där som vi inte behöver tänka på, cup kakes kommer vara färdiga och monterade. JAg har också beslutat att beställa brudbukett och corsage, hade tänkt göra det själv. Det vi kommer göra själva nu är festprogram,bordsplacering,musik upplägg(sedan lämnar vi över det ansvaret för kvällen),dekor(ev.litehjälp från goda vänner).

men allt är i alla fall på gång, vi hinner det vi hinner det viktiga är att de stora punkterna är färdiga.

Svar på tråden 50-talstråden - igen!