Inlägg från: Malung86 |Visa alla inlägg
  • Malung86

Hur ska man tänka på resa till Haiti?

Förhoppningsvis har landet börjat byggas upp igen när ni reser och då är det bara bra att hjälpa lokalbefolkningen genom att vara turist.
    Jag anser att det inte finns något fel i att resa dit. Utan gör det som en gärning att prata om det när ni kommer hem.

Har själv rest i Sydafrika och Indien och visst känns det konstigt att man går med sina kameror och fotar i slummen. Men det måste göras för att visa omvärlden hur det ser ut för våra medmänniskor.

• Malung86
    JustMeAndMyLove skrev 2010-02-14 21:59:39 följande:
    Ush, ja det där med att fota i slummen. Var med och gjorde en dokumentärfilm åt hjälp till liv i Rumänien. Områdena vi såg var så otroligt fattiga. Jag trodde inte det var sant. Döda hundar låg överallt, katter, svältande djur och på kvällarna/nätterna fick man hålla hårt i sina saker för det sprang barn och snodde mobiler och väskor. Själv bestämde jag mig för att det är inget jag klarar av. Tack och lov finns det andra som gör det men för mig tog det många månader innan jag kunde återgå till mitt eget liv utan konstant skuld. Men jag är ändå tacksam för upplevelsen. Det satte ens egen verklighet i perspektiv.
    Stor heder åt dem som klarar att jobba i dessa länder.
    Jag kom till insikt i Indien att det inte var något för mig!
Svar på tråden Hur ska man tänka på resa till Haiti?