• Andelle

Hur finansierar ni ert bröllop?

Min pappa blev så glad när jag för någon månad sedan berättade att vi ska gifta oss i september, jag sa att ett snittbröllop i Sverige kostar runt 100 000 (minns inte var jag fick siffran ifrån, det stämmer säkert inte men iaf), han tyckte att det lät rimligt och sa att han gärna tog på sig det traditionella ansvaret att som brudens far betala.

Nu kommer vi spara en del själva oxå, vill inte att pappa betalar ring och sånt som är mer personligt, smink, hår osv. Men middagen, underhållning, tårta, logi och ev fotograf känns ok att han står för.

Vet inte om min fästmans familj vill bidra oxå, vi har inte frågat dem, vill de så erbjuder de väl sig skulle jag tro.

• Andelle
    empa83 skrev 2010-02-12 12:09:17 följande:
    Hur många gäster räknar ni med på era budjetar? Vi kommer ha ca 95, har valt enklare mat för att kunna bjuda alla vi vill.
    Vi har ingen direkt budget det får kosta vad det kostar. Men vi ska ha 40 gäster och kuvertpriset ligger runt 1300. Vi ville hellre ha fin mat, som är ett stort intresse för oss, och färre gäster än ett megabröllop som egentligen inte är vår stil.
Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?