Hur finansierar ni ert bröllop?
Som ovan är jag lite nyfiken på hur ni allihopa har/kommer att finansiera ert bröllop.
Tar ni lån, sparar ni, får ni bidrag?
Som ovan är jag lite nyfiken på hur ni allihopa har/kommer att finansiera ert bröllop.
Tar ni lån, sparar ni, får ni bidrag?
Vi har, då bröllopet är planerat att vara, sparat i 1,5 år.
Så inga lån och inga bidrag... bara spara spara spara.
Vi har sparat. Inte direkt till bröllopet men när vi bestämde oss för att gifta oss hade vi sparpengar som vi nu använder.
Vi har sparat och betalar allt själva, känns super mysigt att kunna göra det. Couplepower! :)
Vi får hjälp med en del av svärföräldrarna*tackar & bugar* samt har lite sparat sedan innan men inga enorma summer.
Blir till att leva snålt fram till bröllopet vi får avsätta en del varje månad nu för att få ihop det :D
Vill undvika lån helt, kör hellre budget bröllop.
Haft flyt i bostadsförsäljningar.
sparar och jobbar som en tok för att få mer i lönekuvertet för oss är det självklart att vi betalar själva, vi är ju vuxna, har två barn och valt själva hurdant bröllop vi vill ha.
Vi sparar också! Skulle aldrig få för mig att ta ett lån på hela kalaset!!? Finns det verkligen folk som gör det..?
Vi tar från sparkontot. Och ev kommer föräldrarna bidra med en liten slant, men det är inget vi räknar med.
Vi tar oxå från sparkonto... Dessutom så gick min pappa bort för ca 2år sen och arvet har nyligen blivit klart. Så de känns bra att "pappa" betalar en del...
Vi satsar på pengarna vi får tillbaks från deklarationen (har hus) +10.000 jag fått från ett jobb och våra mammor betalar runt 10.000 var... vi räknar med att det går på 40.000 totalt...