• suzem

Hur finansierar ni ert bröllop?

Som ovan är jag lite nyfiken på hur ni allihopa har/kommer att finansiera ert bröllop.
    Tar ni lån, sparar ni, får ni bidrag?

• Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?
  • Greeneyes

Vi sparar sparar sparar o lever snålt för att spara... Satte vigseldatumet 1,5 år framåt för att hinna spara ihop pengarna.

• cape79

Vi betalar allt själva och spara samt får hjälp med skatteåterbäring, vi får ca 10 000 eller mer, inte mindre samt varje månad försöker spara minst 500 kr.
    Vill inte och kommer ej ta några lån.
    utöver betalar vi varje månad något
    ex
    sept/ lite dekorationer
    okt/ köpte ringarna samt inbjudningskort
    nov /köpte barnens byxor , (letar efter väst).
    dec /fick som present pengar till klänningen (har inte beställt än men vet vilken klänning jag skall ha)
    jan/ betalade lokalen osv

Håller stenkoll på budget har en mall och anteckna allt
    för att minska onödiga utgifter.

vill dela upp allt så att vi inte får panik när det närmar sig
    vi räknade med en budget på 20000 kr, eftersom vi trodde att vi inte hade råd men som det ser ut nu kommer vi kunna utöka budget och ha lite lyxigare.
    Kan tänka mig att lägga ut 10000 kr till ; )

• iregnet2010

får lite av föräldrar, resten sparat ihop själv plus att vi la årets bonus på bröllopet (och nej vi jobbar inte på bank s hoppa in på oss )

• J hjärta C

Håller med om att lån inte är ett alternativ, känns inte bra att låna till ett bröllop. Bättre att planera och spara. Jag kör också hellre budget än tar lån.

Bra tips förresten att lägga skattepengarna på bröllopet...(om det kommer några förstås) =)

• nollåtta

Sparade pengar, understöd samt skatteåterbäring.

• ThereseR

*Puh* vad skönt att det är fler som räknar med skatteåterbäringen;)

• Oktoberbrud2010

Vi finansierar vårt bröllop genom två spelvinster. I December hade vi knappt råd att åka till vår kompis i Danmark, min mamma pytsade in lite pengar för att vi skulle få ihop det. Och nu i Januari så vann vi båda varsitt sexsiffrigt belopp inom loppet av en vecka. Och då fick vi råd att gifta oss...

Annars vet jag faktiskt inte när vårt bröllop skulle kunnat bli av, för vi hade inte någon som helst möjlighet att spara pengar. Jag har varit arbetslös i mer än ett år nu och det har verkligen tärt på vår ekonomi...

• HelenaO

Vi har sparat i 1,5 år... det täcker den största kostnaden. Vi kommer vi även få bidrag från den närmsta familjen till fest och resa. Precis som många andra här vill vi inte heller ta lån, utan har planerat bröllopet utifrån vår budget.

• NiVi

Vi fick en liten högre vinst än väntat på en lägenhetsförsäljning så vi använder dom pengarna! Annars hade vi sparat.

• ThereseR
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-02-11 22:41:08 följande:
    Vi finansierar vårt bröllop genom två spelvinster. I December hade vi knappt råd att åka till vår kompis i Danmark, min mamma pytsade in lite pengar för att vi skulle få ihop det. Och nu i Januari så vann vi båda varsitt sexsiffrigt belopp inom loppet av en vecka. Och då fick vi råd att gifta oss...Annars vet jag faktiskt inte när vårt bröllop skulle kunnat bli av, för vi hade inte någon som helst möjlighet att spara pengar. Jag har varit arbetslös i mer än ett år nu och det har verkligen tärt på vår ekonomi...
    Vad roligt- grattis!!
Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?