• suzem

Hur finansierar ni ert bröllop?

Som ovan är jag lite nyfiken på hur ni allihopa har/kommer att finansiera ert bröllop.
    Tar ni lån, sparar ni, får ni bidrag?

• Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?
  • Oktoberbrud2010
    ThereseR skrev 2010-02-11 23:31:04 följande:
    Vad roligt- grattis!!
    Tack!
  • pettan

Vi har fått råd att gifta oss genom att leva väldigt snålt ett bra tag + att min sambo just nu är i Kosovo så hans risktillägg och lite högre lön under några månader gör att vi har råd!

• Grodfrun

Vi finansierar med sparade pengar plus lopande inkomst (typ lonekontopengarna alltsa)

• varelse

Vi lade datumet långt fram i tiden (under hösten 2011) så vi ska hinna spara. Vi vill absolut inte ta något lån för att ha råd, då snålar vi hellre in på saker i så fall!

Så vi sparar pengar, köper lite saker då och då till bröllopet som man kan handla så här långt i förväg.

• Niini

Sparat ihop det mesta, sen vill mamma envist bidra och inte kan jag väl tvinga henne att låta bli ;)

• Gnistra mera

Vi sparar och får ca en 1/3 av alla kostnader från min familj.

• Gnistra mera

hmmm...läste om mitt inlägg....jag menar att min familj täcker 1/3 av kostnaderna...

• rosesarered

Nyttjar våra sparkonton.
    Annars hade vi aldrig haft råd, största orsaken till det är att jag är student och får inte in så fett med pengar.

• PerSan

Vi ska inta ta några lån, vi sparar sparar o åter sparar!! Gifter oss i Augusti, och vi har ca 1/3 kvar att spara tills dess!! Men mannen jobbar över som bara den medans jag är hemma o tar han om vår lille son!!
    Plus att våra föräldrar har hjälp oss oxå, annars hade vi inte kommit så långt i sparandet som vi redan gjort!!

• Project Love

Som de flesta andra gör sparar vi till vårt bröllop. Vi gifter oss i höst och kommer då att ha lagt undan en del vardera i princip varje månad sedan 1,5 år tillbaka, plus att vi har fått några lite större summor på annat sätt (bonusutbetalning från jobbet). Sparande 1 500 kr/person i 18 månader ger 54 000 kr plus det andra ger en totalbudget på ca 90 000 kr. Då ska det mesta utom resan vara inkluderad.

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?