• Karolina A

Var tillbringar ni bröllopsnatten?

Vi funderar på om vi ska sova hemma eller om vi ska ta in på något hotell eller liknande. Hur brukar man göra och hur gör ni andra?

Några dagar efter vigseln åker vi iväg på bröllopsresa så det kommer bli många hotellnätter då. Att sova hemma tycker jag känns helt okej efter en lång dag med många aktiviteter, men kanske är det tråkigt? Är det värt pengarna att ta in på hotell när man ändå inte kommer dit förrän sent på natten? Är det så stor skillnad mot att sova hemma? Finns det fler alternativ, t ex någon herrgård eller att man stannar längre på dagen efter istället för att bara åka hem med en gång?

Tar tacksamt emot tips och åsikter kring detta för det är i så fall hög tid för oss att boka något.

• Svar på tråden Var tillbringar ni bröllopsnatten?
  • Joseful

Vi har bokat ett hotell här i stan, kanske inte så jätte kul då vi bor i en liten stad men det var frukost på rummet och jacuzzi osv så det är helt okej.
    Jag tycker det känns bättre att ha ett rum att komma till så att det verkligen känns speciellt den första natten som gifta, hemma är ju alltid hemma...

Men jag tycker att man ska göra det som känns rätt för en själv och då är ju varken hotell natt eller natt hemma fel!

Så lycka till med ditt beslut och det blir säkert bra vad du än väljer! :)

• ängeln24

Vi har bokat ett hotellrum. Vi kommer gifta oss i sambons hemstad där vi inte bor. Så alternativen var att sova hos svärföräldrarna eller på hotell.
    Vi har bokat ett bröllopspaket som innehåller blommor, mousserade vin, choklad och fruktfat. På morgonen får vi frukost på sängen vilket kändes lyxigt!

• Snufflan

Vi bokade hotell i grannstaden, det var i tornsviten vi tillbringade våran bröllopsnatt. DEt var hur mysigt som helst, frukost på rummet och utcheckning först kl 18. Kan rekommendera att bo på hotell första natten som gifta.

• FramtidaFruSandberg

Vi bokar ett litet hotellrum (delar 2 på en 120-säng) på vår festlokal för att kunna äta frukost med de gäster som sover över och sedan natten därpå så sover vi på fint hotell.

• Plutten2010

Vi åker på bröllopsresan två dagar efter bröllopet men har ändå bokat in att bo på hotell på bröllopsnatten. Tycker vi är värda det.. =) Vi kommer också ha familj och vänner som bor på det hotellet så vi kommer kunna ses dagen efter också.

Många hotell har paket där det bl a ingår att man får sen utcheckning dagen efter så ta en titt vad som erbjuds och ta beslut efter det.

• Oktoberbrud2010

vi kommer troligen bo på hotell, men det beror på att släktingar till mig antagligen behöver låna vår lägenhet för att kunna komma på bröllopet.

• patrikoannika

Vi kommer självklart bo på hotell, i sviten. Vi tänker som så att det inte är så många tillfällen i livet där man verkligen kan unna sig svit, lyx, choklad och champagen med gott samvete. Så det får det blir. Jag tycker det hör till, lika mycket som man måste ha bröllopstårta, vigselring och möhippa...

• Superstarfia

Då vi kommer gifta oss i sambons hemstad så är alternativet enkelt, vi har bokat hotell knaust största svit och komm njuta fullt ut. Vi kommer också lämna festen vid 1 tiden på natten så det blir inte fest heeela natten.. :)

• Blivande fruB

Hej, jag tror nog att vi kommer att välja att sova hemma, förutsatt att svärmor tar in på hotell under bröllopsnatten (Hon har lång väg att resa och kommer förmodligen att stanna några dagar). Jag ser fram emot att parta natten lång med släkt och vänner och därför känns det skönare att komma hem och krypa ner i egen säng. Dessutom har vi en ettåring då och han är säkert sugen på att se mamma och pappa efter att ha varit bortlånad under bröllopsdagen. Hade vi inte haft honom skulle jag kunna tänkt mig att ta in på hotell, dock hade jag nog då bokat två nätter för att riktigt koppla av och njuta av tillvaron. Vad jag har förstått så har många bröllopssviter åtminstone sen utcheckning. Lycka till med ditt beslut.

• ElinDaniel

I alla böcker jag läst om bröllop har de rekomenderat iaf något annorlunda.

Inte så mysigt o glamoröst att lägga sig i gamla lakan o stirra upp i taket man alltid ser. Isådana fall lite lys. Champange o jordgubbar hemma, nystädat. Fina lakan, doftljus, eller va sjutton man nu gillar rekomenderas. Så det iaf blir något extra.

Alternativt kan man låna sommarstuga, tält eller nåt annat för att få en upplevelse ala pirr i magen. Första natten som nygifta.

Vi kommer bo på hotellet där vi har festen. Sviten. Mysigt att unna sig det, tycker vi. Dyrt, ja visst. Det är vad man prioriterar. Vi har valt bort snygg transport till festen tex. Men jag har förhoppningsvis inte tänkt att gifta mig så många gånger :)

Lycka till!

Svar på tråden Var tillbringar ni bröllopsnatten?