• Karolina A

Var tillbringar ni bröllopsnatten?

Vi funderar på om vi ska sova hemma eller om vi ska ta in på något hotell eller liknande. Hur brukar man göra och hur gör ni andra?

Några dagar efter vigseln åker vi iväg på bröllopsresa så det kommer bli många hotellnätter då. Att sova hemma tycker jag känns helt okej efter en lång dag med många aktiviteter, men kanske är det tråkigt? Är det värt pengarna att ta in på hotell när man ändå inte kommer dit förrän sent på natten? Är det så stor skillnad mot att sova hemma? Finns det fler alternativ, t ex någon herrgård eller att man stannar längre på dagen efter istället för att bara åka hem med en gång?

Tar tacksamt emot tips och åsikter kring detta för det är i så fall hög tid för oss att boka något.

• Svar på tråden Var tillbringar ni bröllopsnatten?
  • Cylt

Vi kommer nog sova hemma, både jag och min kille tycker det känns lite bortkastat att ta in på hotell. Självklart kommer vi att ordna så att det känns lite extra nice hemma och jag tycker det känns rätt skönt när jag tänker på det. Vi kommer dessutom ha ett stort grillkalas dagen efter, så vi har inte möjlighet att unna oss en extra sen utcheckning. Däremot har vi sagt (nu, innan vi ens gift oss *hehe*) att vi ska försöka uppmärksamma våra kommande bröllopsdagar med någon skön herrgårdsvistelse eller liknande komma-bort-hemifrån-grej...

• vaxer

Vi funderar på boka rum på hotell istället för att sova hemma.

För jag vill inte vakna varje timme av att väckarklockor som ringer en tradition från min familj sida tyvärr

• tomlinn

ska ni göra er iordning hemma innan bröllopet? tänk isf på att det lätt blir ont om tid och att det kanske inte känns jätteromantiskt att komma hem till ett kaos av extra strumbyxor, lunchdisken osv.

eller så är det precis det det är =)

• HappyE

Vi bokade först en svit men har nu ändrat till ett billigare rum. Hotell känns självklart men 2.600 för en svit vi knappt hinner se kändes för mycket...

• Idhrenniel

Vi betalar bara 1200 för bröllopssviten på stadshotellet. Tyckte att det var värt det och det är tom sen utcheckning dagen efter. :) Håller med om att man vill ha första natten lite speciell, dessutom kommer förmodligen vår lgh belägras av långväga gäster så det var liksom aldrig snack om saken. Inte alla kompisar som har råd att både åka tåg 37 mil OCH bo på hotell, så vi låter så många som möjligt bo hos oss.

• CeKe

Vi kommer bo på ett bed´n breakfast Vid ett riktigt mysigt skärgårdscafé där vi kommer inta frukosten sen. Ligger underbart vackert på några klippor vid en båthamn och tvärsöver hamnen ligger festlokalen. Känns jättemysigt och alldeles lagom "vi" Ett topplyxigt hotellrum ett par mil bort skulle bara kännas konstigt för oss!

• sandraniklas

vi kommer att lämna festen vid halv tolv till tolv, för att då åka på hotell i åre, holiday club, först hade vi bokat sviten, men 3000 kr för ett rum man knappt kommer vara i, näe...så vi gjort så att första natten sover vi i vanligt rum, även natten efter, för att på 3 natten bokat sviten med jazzuci :)
    Vi hade tänkt sova hemma först, men med 3 barn å i åldrarna 1-6 år, så knner vi att vi inte skulle få den tid som nygfita hemma.
    så 3 nätter för oss själva bokat :)

• Heloise

Vi hade gäster hemma, samt att vi skulle städa i ordning lokalen dagen efter, så vi sov hemma. Det var faktiskt ganska mysigt, vi tog en kopp te allihop och satt i soffan och pratade, sen slocknade min man och jag som två klubbade knubbsälar.

Romantiskt? Nä kanske inte rosenblad-på-sängen-romantik, men det är ändå ett varmt och kärt minne. Visst hade det varit kul att få frulle på sängen, men vi åt en mysig frulle ihop med våra vänner dagen efter. Ska jag vara ärlig, jag var så slut efter all matlagning, allt fixande och trixande så jag uppskattade att vara hemma, och lite speciellt var det att lägga sig i vår säng som vi delat i 10 år, som Fru T.

• Idhrenniel

Ja, alla gör ju som de känner är bäst! Vilket som tror jag att man somnar med ett stort leende på läpparna!! :)

• Jessica och Daniel

Vi kommer sova hemma då vi har varit ett par i 8 år, har vår villa och har satt krav på att barnen ska vara borta hela dagen därpå... Inte så ycket spänning lixom.. Vi har tagit detta val efter vår önskan då vi hellre stannar och festar på VÅR egen fest... Så sålänge vi slipper se städning osv så kommer vi ha kul tills vi stupar.. haha sen åker vi hem och har det lite lyxigare ensamma i vårt stora hus! ;) Trist javisst men jäkligt skönt och varför cheka in på hotell kl ett på natten som man måste lämna före 12??? och 2000 kronor fattigare.. Big no no

Svar på tråden Var tillbringar ni bröllopsnatten?