• Karolina A

Var tillbringar ni bröllopsnatten?

Vi funderar på om vi ska sova hemma eller om vi ska ta in på något hotell eller liknande. Hur brukar man göra och hur gör ni andra?

Några dagar efter vigseln åker vi iväg på bröllopsresa så det kommer bli många hotellnätter då. Att sova hemma tycker jag känns helt okej efter en lång dag med många aktiviteter, men kanske är det tråkigt? Är det värt pengarna att ta in på hotell när man ändå inte kommer dit förrän sent på natten? Är det så stor skillnad mot att sova hemma? Finns det fler alternativ, t ex någon herrgård eller att man stannar längre på dagen efter istället för att bara åka hem med en gång?

Tar tacksamt emot tips och åsikter kring detta för det är i så fall hög tid för oss att boka något.

• Svar på tråden Var tillbringar ni bröllopsnatten?
  • Pärlis

Vi ska sova i en svit på ett fint hotell =) Utcheckning kl 18 dagen efter, jacuzzi och love-paket =) Dvs, champagne, fruktfat, choklad och sånt gott =)

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-08 10:52:45 följande:
    Vi ska sova i en svit på ett fint hotell =) Utcheckning kl 18 dagen efter, jacuzzi och love-paket =) Dvs, champagne, fruktfat, choklad och sånt gott =)

Låter som de hotellet vi ska bo på.. ;)

• Karolina A

Efter att jag startade tråden så kom vi fram till att sova hemma. Men så häromdagen sa blivande mannen att han vi inte kommer sova hemma  på bröllopsnatten. Då hade han bokat hotell åt oss.

• Eriane

Vi kommer att sova hemma, vi har båda värkproblematik och kommer antagligen ha ont efter att kvällen är slut. Vi har sagt till alla gäster att vi absolut inte vill ha någon bröllopsnatt i present eftersom vi inte skulle kunna uppskatta den ändå. Dessutom sover vi hellre i vår egen säng där vi har en varsin madrass anpassad just för oss istället för på hotell där sängarna brukar vara alldeles för mjuka.

• Evillina

Hej! Jag ska inte gifta mig än vad jag vet.. Men jag skulle aldrig i livet vilja bo på hotell på bröllopsnatten. GUD vad PINSAMT säger jag. =) Haha! Nä usch! Pinsamt, pinsamt! Hemma bäst! =)

• Karolina A

Evillina, ditt inlägg ovan gjorde mig faktiskt ledsen. Jag tyckte det var gulligt av min pojkvän att boka en hotellnatt åt oss. Vad skulle vara så pinsamt och fel med det?

• MaddeåMats

Karolina A: vad gulligt att han bokat hotellrum till er, det tror jag inte min kille skulle göra!

Men som svar på tråd-starten blir det hemma, mest för att jag tycker det är bekvämast, sova hur länge som helst och skulle jag mot förmodan vilja ligga i sängen hela dagen med min man så skulle jag kunna det! Kommer plannera in så att det finns god frukost hemma!

• Evillina
    Karolina A skrev 2010-05-08 16:10:53 följande:
    Evillina, ditt inlägg ovan gjorde mig faktiskt ledsen. Jag tyckte det var gulligt av min pojkvän att boka en hotellnatt åt oss. Vad skulle vara så pinsamt och fel med det?
    ÖÖöh? Ursäkta men jag skrev vad JAG tyckte. Inte vad någon annan tyckte. Förstår du? Du får gärna bo på hotell om du vill men JAG tycker att det skulle varit pinsamt. Det jag tycker är pinsamt är att det står praktiskt taget skrivet i pannan på brudparet att: Vi är här för att KNULLA hela natten. Sen ser jag inte riktigt meningen i det heller.

Sen hade jag inte läst ditt nyaste inlägg.

• Zavannah
    Pärlis skrev 2010-05-08 10:52:45 följande:
    Så ska vi oxå ha :) Dessutom bor vi 40 mil från orten där bröllopet ska vara, så annat än hotell hade ju inte funkat ändå.
  • Superstarfia

Evillina skrev 2010-05-08 18:21:54 följande:
    ÖÖöh? Ursäkta men jag skrev vad JAG tyckte. Inte vad någon annan tyckte. Förstår du? Du får gärna bo på hotell om du vill men JAG tycker att det skulle varit pinsamt. Det jag tycker är pinsamt är att det står praktiskt taget skrivet i pannan på brudparet att: Vi är här för att KNULLA hela natten. Sen ser jag inte riktigt meningen i det heller. Sen hade jag inte läst ditt nyaste inlägg.

Jag kan faktiskt säga dig att 50% av brudparen somnar med kläderna på av utmattning så fort de kommer innanför hotelldörren. Men om du skäms för att KNULLA, med din man så varsegod, det är heeeelt upp till dig. Inget vi andra här bryr oss ett dugg om...

• Evillina

Haha! Jojo men dagen efter då? Tycker iallafall det är pinsamt. Nä så är det inte, jag tycker bara det är pinsamt. Detta kanske för att jag själv jobbat på hotell och serverat frukost åt nakna brudpar. :P

• Evillina
    Superstarfia skrev 2010-05-08 21:31:11 följande:
      Jag kan faktiskt säga dig att 50% av brudparen somnar med kläderna på av utmattning så fort de kommer innanför hotelldörren. Men om du skäms för att KNULLA, med din man så varsegod, det är heeeelt upp till dig. Inget vi andra här bryr oss ett dugg om...
    Att du ens orkade skriva när du inte bryr dig om?? Alltså utsäkta men jag svarade bara på frågan som ställdes i början av denna tråd. Fick jag inte det eller??? Alla skriver väl utifrån sig själv? Man behöver inte tycka olika!!! OBS! Vad är det för fel?? Varför får jag inte tycka något annat??
  • LillaIda

Vi kommer tillbringa bröllopsnatten i vår egen lilla husvagn, inte hemma men inte borta heller om ni förstår hur jag menar... Eftersom vi lagt mycket pengar på bröllopsresan som vi åker på 2 dagar efter bröllopet ville vi inte dessutom lägga pengar på hotellrum. Tror säkert att det går att lyxa till det i husvagnen också, rena lakan, lyxig frukost m.m.

• Lina_K

Hur kan man tycka det är pinsamt att ha sex med sin make... nästan lite lustigt att läsa.

Betyder det att man aldrig kan ta in på hotell som par? Jag menar - hotellpersonalen kanske tror att man även då ska sexa... Ve och fasa!

• Lina_K

Evillina skrev 2010-05-08 22:03:17 följande:
    Haha! Jojo men dagen efter då? Tycker iallafall det är pinsamt. Nä så är det inte, jag tycker bara det är pinsamt. Detta kanske för att jag själv jobbat på hotell och serverat frukost åt nakna brudpar. :P

Ah! Då förstår jag... ja, nakna människor man inte känner slippar i alla fall jag helst. Förstår dig.

• aikidoaasa

Vi tillbringar vår första natt på ett hotel inne i stan som gör så att vi inte behöver gå upp lika tidigt för att sedan ta oss till flygplatsen och vidare till vår smekmånad.

Passar oss helt underbart!

• Pärlis

Superstarfia skrev 2010-05-08 10:55:28 följande:
      Låter som de hotellet vi ska bo på.. ;)

Kanske samma? =)

• Pärlis

Superstarfia skrev 2010-05-09 10:25:51 följande:
      Haha eller iaf samma hotellkedja.. ;)

Ja, det var det jag menade =P

Svar på tråden Var tillbringar ni bröllopsnatten?