• stiina

Barnfritt bröllop

Jag och min blivande man vill ha ett barnfritt bröllop. Min syster har lite problem med vem som ska ta hand om hennes dotter men sagt att det löser sig. Dock fick jag idag veta att min blivande mans syster har samma problem men kan inte helt säga att det löser sig. Dessutom lyckades hon ger mig lite dåligt samvete (omedvetet eller ej) då hon säger att dottern hade bara suttit snällt och beundrat min klänning då hon skulle se mig som en prinsessa..
    Nu blir jag lite orolig över hur detta kommer sluta...ska vi ge med oss och säga okej till hennes dotter men inte till de andra barnen eller ska vi stå på oss?
    Någon annan i liknande situation angående syskonbarn på bröllop eller ej?

• Svar på tråden Barnfritt bröllop
  • stiina

Oki! Då jag och min sambo inte har barn ännu så kanske det gör att vi är mer för ett barnfritt bröllop! Dessutom bor de på samma ort som oss, vilket min syster inte gör som säger att hon löser det! Vi har iaf pratat med henne om hur vi vill ha det så vi får väl se om de kan lösa det med barnvakt, vilket jag hoppas på!!

• stiina

Tack för tipsen, dock har vi idag gett dem ex antal namn som de umgås mycket med samt har barn i dotterns ålder men inget som föll henne helt i smaken..men vi hoppas på det bästa och få ta problemet om det uppkommer i framtiden. Men jag tror nog att vi kommer står fast vid ett barnfritt bröllop och om någon av våra gäster ej finner barnvakt hoppas vi iaf att en av dem kan komma, vi vet då även att risken är att ingen av dem kommer.

• stiina

Det var iaf skönt att få skriva av sig lite :)

• stiina

Tusen tack alla för era åsikter!! Problemet har fortsatt och fler från hans sida har ifrågasatt vårt beslut men tack och lov har han stått på sig så nu hoppas vi bara att de kan respektera vårt beslut! Annars får "pappa-min" stå vakt vid kyrkingången:)

• stiina

Vi hoppas att de förstår och respekterar oss. Men om de nu mot förmodan inte finner barnvakt så får vi tydligt makera att vi då gärna ser att den ena kommer och den andra stannar hemma med barnet. Vill inte att folk ska komma och gå under middagen! Dock hoppas vi ju att de under sex (6!!!!) månader kan finna en vän som kan ställa upp under en dag och passa och leka med deras dotter!!

Man ska aldrig tänka negativt och oroa sig i onödan men jag har under den senaste veckan haft en känsla av att vårt bröllop kommer bli förstört......men jag försöker tänka att det inte så får bli och att det viktigaste är att vi blir gifta!! men oron finns där och gnager i huvudet...känns som att någon vill förstöra bara för att!

Svar på tråden Barnfritt bröllop