olika stadier i livet
Jag och min sambo har problem. Vi har varit tillsammans sen gymnasiet och är nu snart klara med våran högskoleutbildning. Jag har under flera års tid känt mig redo för att ta vårat förhållande ett steg längre,jag vill gifta mig, men inte min sambo. Det värsta är att han hela tiden har sagt -kanske om två år. Men när det har gått något år skjuts det fram ytterligare ett år. Jag har fått mycket falska förhoppningar och börjat planera vårat bröllop flera gånger varpå han kommer och säger att det är för tidigt och att vi måste skjuta på det ett år eller två. Vi är på helt olika stadier i livet. Jag känner mig redo men tvingas vänta och vänta. Han känner sig tydligen inte redo, och vem vet när han kommer göra det, om någonsin... Hur hanterar man det här? Jag känner mig fruktansvärt frustrerad och vill gå vidare i mitt liv. Samtidigt vill jag ju inte göra slut med min sambo. Han verkar inte alls vara på samma stadie i livet. Trots att jag trott det ett antal tillfällen men sen visar det sig alltid att han inte vill...Giftemål är jätteviktigt för mig och jag vill inte vänta hur länge som helst. När jag frågar honom när han kan tänka sig att gifta sig svarar han - jag vet inte... Vad ska jag ta mig till. Jag förstår ju att jag inte kan styra hur han känner...