• Moirie

olika stadier i livet

Är det mitt ex du dejtar?;)

Det gör så ont att vara tillsammans med någon som inte vill ta det där steget framåt tillsammans med en, när man själv tycker det känns så rätt och självklart.

Jag tycker att han är skyldig dig att ta reda på vad det är som gör att han inte kan säga när han kan vara redo, om den dagen kommer. Det är inte bra för något förhållande när man vill olika saker och någon längtar och blir bitter med tiden och den andra tröttnar på allt "tjat" och drar sig undan. Hur länge är det ok för dig att vara tillsammans med någon du vill gifta dig med utan att ni gifter er? Jag tror på att fundera på vad du vill och varför och hur länge du kan tänka dig att vänta in honom och att prata med honom om det.

Ett bröllop är inget självändamål i livet men för vissa av oss är det något som behöver finnas med i ekvationen när vi hittat den vi vill dela livet med. För mig kändes det viktigt att vi skulle gifta oss av känslomässiga, juridiska och religiösa skäl. Det var nog inte alls lika viktigt för min man (makar sedan lördags!) men han sa en gång att han inte trodde att vi skulle haft det lika bra tillsammans om vi inte bestämt oss för att ta det steget.

Vi människor styrs väldigt mycket av vad som känns bäst på kort sikt. För din kille känns det förmodligen enklast att ducka frågan om äktenskap men ser han hur det sliter på dig och er i längden?

Svar på tråden olika stadier i livet