Tror ni vännerna övernattar om vi ber om det?
Hej!
Vi är precis i starten av letandet av lokal och har tittat på en och har några på g. Vi ska gifta oss borgerligt, men jag vill ha allt som tillhör ett klassikt bröllop minus att gud ska vara med på festen... Vill ha en "pampig" lokal men själv kunna catera maten och handla alkohol till festen. De flesta som ska gå på festen kommer från sthlm, men vi letar mest i Södermanland.
Har hittat en lokal som är riktigt dyr, men där det också ingår boende och övernattning för alla gäster. Vi har 86 pers på vår lista nu. Hur många tror ni vi kan räkna med stannar kvar om vi ber om det i inbjudan?
(vi tänker då ta en övernattningsavgift om ca 350 kr per person)
Vi planerar att avsluta med brunch o det vore så härligt att ha alla med - men det blir nästan en förutsättning för att vi ska ha råd med detta ställe. Det är också hela 8 par som har bebisar som är ca halvåret eller äldre - men vi vill ha en barnfri helg.
tror ni vi kan räkna med dessa??? (såklart svårt för er, men om ni varit i samma situation som gäster - hur hade ni gjort?)
Min önskan är ju att man kan känna att "klart vi är med, bebisen kan vara hos mormor o morfar i 1,5 dygn o vi kan vara med våra vänner som gifter sig" (alla är ganska nära vänner) Jag hoppas och tror att JAG själv skulle känna så - VAD kan hända på 1,5 dygn liksom??!!
Vad tycker ni??!!
(stor skillnad för vår budget om övernattande hjälper till så lokalhyran kommer ner mot 20 000 istället för 35!!!