• Rufsas

Tror ni vännerna övernattar om vi ber om det?

Jag har inte barn och jag skulle älska att övernatta för 350 spänn och dessutom äta brunch med brudparet dagen efter. 350 spänn är ingenting för det man får. Bara en brunch i Göteborg kostar ju runt 200:-. Men som sagt, vi har inte barn att ta hänsyn till.

• Rufsas
    uppochhoppa skrev 2010-03-22 08:59:58 följande:
    De barn som jag har haft ynnesten att lära känna har alla kunnat lämnas bort för en kväll när de varit ett halvår, och detta för att personerna som är deras föräldrar har en sådan inställning till föräldraskapet. Ja, de är föräldrar som älskar och sätter sina barn högst, men vet att de inte far illa av att vara hos en barnvakt några timmar.
    Jag håller i allra högsta grad med. Av de föräldrar som jag känner så är det flertalet som är helt avslappnade och därav är barnen avslappnade också. Själv blev jag bortlämnad (på typ hel arbetstid) när jag var 40 dagar gammal. Och tro mig, jag mår bra...

Det daltas så mycket här i Sverige över barn. Kolla bara hur det är utomlands. Blir mina närmaste kompisar sådana där hysteriska morsor vet jag inte vad jag gör.
  • Rufsas
    uppochhoppa skrev 2010-03-23 08:19:36 följande:
    ...förutom den anledningen då om man som vuxen människa verkligen VILL gå på sina vänners bröllop, dela en romantisk kväll med sin älskade, få en god middag lagad med omsorg och chans att umgås med massa vänner man kanske inte sett på länge för att man suttit inne i bebisbubblan - allt detta på en och samma kväll. Jag tycker det är en god anledning!
    Mycket bra inlägg!

Jag tror personligen att barnen mår bra om mamma och pappa också får må bra ibland!
Svar på tråden Tror ni vännerna övernattar om vi ber om det?