Inlägg från: Svanboet |Visa alla inlägg
  • Svanboet

Tror ni vännerna övernattar om vi ber om det?

Jag tycker det är fel att räkna med att folk övernattar bara för att ni valt en dyr lokal. Visst kommer säkert majoriteten av gästerna uppskatta att det finns boende precis där festen är men man kan nog inte förvänta sig att de med småbarn hemma stannar länge på festen eller 1,5 dygn. Jag skulle nog hellre planera för att ha en annan lokal och ordna bra pris på boende till de som vill/behöver.

• Svanboet

Jag akn tänka mig att övernattningspriset stiger en aning om inte alal gäster vill stanna natten men gör ett överslag och fundera. Är det så pass långt "hem" till stockholm hade jag nog gärna stannat natten och det är väldigt mysigt att träffa brudparet dagen efter om man känner sig kry nog efter en natts festande. Det jag menar är bara att man inte kallt kan begära att gästerna stannar och att de dessutom förväntas betala för det.

• Svanboet

Om ni spräcker budgeten rejält om många väljer att åka hem så skulle jag se mig efter ett annat alternativ, ett där ni med säkerhet klarar budgeten även om folket inte stannar natten. Eller så väljer ni detta och hoppas... förvänta er inget och var beredd att betala för det alternativ ni väljer så får ni nog mest "lugn" för pengarna.

Svar på tråden Tror ni vännerna övernattar om vi ber om det?