Inlägg från: JustMeAndMyLove |Visa alla inlägg
  • JustMeAndMyLove

Det här med fåglarnas magar och riskastning...

Finns många små "bubbelburkar" just för bröllop :) I form av små champangeflaskor har jag sett på tradera och en hel del bröllopsbutiker på nätet

Dolly84 skrev 2010-02-16 20:01:38 följande:
    vad svårt det blev nu... vill ju inte ha ris överallt heller för den delen! såpbubblor kanske är något, men ska varje gäst då få en varsin "bubbelburk"?
  • JustMeAndMyLove

Det är inte nån IKEA matta ni går på till altaret. Bara så du har det i bakhuvudet när alla kastar vackra blomblad över er.
    Nöj er med såpbubblor eller be vaktmästaren om tips på saker han skulle tycka vore okej.

B och H skrev 2010-03-01 15:39:23 följande:

Vi har fått dubbla besked från vår kyrka, dels från vaktmästaren som inte vill ha rosenblad för att det fastnar under folks skor och smutsar ner kyrkmattan och dels att de inte vill ha ris för att det drar till sig fåglar och andra djur som skräpar ner...funderar på rosenblad ändå, vad gör dem när alla står där och kastar? Kan inte tänka mig att vaktmästaren blåser av det då??
  • JustMeAndMyLove

Hehe, jo, men de flesta vill ju ha det ändå, vist står det för att gästerna önskar paret lycka och rikedomar eller nått?

fibobs skrev 2010-03-02 18:14:41 följande:
    Har någon varit på ett bröllop där inget kastas???? Jag har och det gick det med :o)
Svar på tråden Det här med fåglarnas magar och riskastning...