passionsblomman skrev 2010-04-09 18:56:15 följande:
Ea, visst får ni era behandlingar betalda av landstinget eller va? för isåfall förstår jag verkligen att ni gör era försök som fulla ivf:er och sedan gör upptiningsförsök själva. För man får väl inte hur många försök som helst av landstinget gissar jag?Eller har ni köpt en sådan där X3-pack?För oss är det ju lite tvärtom. att eftersom vi betalar allt själva och ett försök i taget- de där tre-packan får vi inte köpa eftersom jag fyllt 38- så blir det ju billigare OM eskimån skulle resultera i ett barn.
Här är det så att man räknar poäng....snacka om att jag blev trött o funderade på att skicka ett skrapt brev till viktväktarna...jäkla poängsystem....men iallafall....
Här i södern så är det tydligen så att man får behandling för 6 poäng av landstinget, ett fullt försök med infrysning av eskimåer är värt 2 poäng (tror jag det var), o bara insättning av eskimå var värt 1 poäng....så får man välja hur man vill göra.
*väldigt lycklig över att veta o komma ihåg något som nyligen berättats för mig*