Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?
Jag håller helt och hållet med om vad Passionsblomman skrev i sitt första inlägg men för egen del finns det även en annan sak som är avgörande för mig och min blivande.
Jag och min blivande har gemensamt gjort VÅR bröllopsplanering, det är VÅR dag och VI vill möta gästerna första gången den dagen när vi är samlade som ett par. Jag ser verkligen fram emot att få stå och vänta på att kyrkportarna ska öppnas framför oss och jag vill dela den fantastiska stunden med den mest speciella personen för mig den dagen. Vem den personen är? Tja, för mig är den personen självklart min blivande.
Även om jag i grunden håller med vad som skrivs om jämställdhet, traditioner, kyrkans inställning etc. så är det viktigaste för mig att dela så mycket som möjligt under bröllopsdagen med dagens andra huvudperson .
För att svara på TS fråga om hur vanligt det är - jag vet inte! Jag har varit på 12 bröllop de senaste 5 åren och vid endast 1 har det varit brudöverlämning. Hur många fler som eventuellt har frågat om det men fått nej av kyrkan vet jag inte.