Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?
Jag ville gå fram med min mamma, för vi har en sån otroligt fin relation. Jag ville att det skulle symbolisera hur hon hjälpt mig fram i livet.
Efter ett tags diskuterande bla här på BT så insåg jag hur fel det var. Hon har hjälpt mig genom livet, men det är inte dags för min blivande att ta över. Jag står på egna ben och är vuxen.
Jag tänker hedra min mamma på andra sätt, varje dag, resten av mitt liv. Genom att vara den jag är och den hon uppfostrat mig till att vara.
Min mamma skulle hur som helst vägra. Hon är feminist och stolt över sina 6 självständiga, modiga, vackra döttrar som hon uppfostrat helt på egen hand. Jag tänker föra det vidare till mina barn. Allas lika värde och vikten av att ifrågasätta och värdera traditioner och symbolik.
I början blev jag förbannad över att främlingar på BT förvrängde min vackra bild av överlämning till nått fult och till nått jag själv verkligen inte stod för. Men lägger jag känslorna åt sidan och ser på det med nya ögon inser jag hur det ser ut med brudöverlämning.