Inlägg från: Gnistra mera |Visa alla inlägg
  • Gnistra mera

Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?

Min pappa kommer överlämna mig. Jag är brittisk och kommer gifta mig i den engelska kyrkan i göteborg. Varken jag, prästen eller pappa tycker det är konstigt, utan fint. Däremot tycker min sambo att det känns lite jobbigt. Han upplever det mer som en förolämpning till jämnställdighet.

Men då det är viktigt för mig och säkert jätte viktigt för min pappa då jag är den enda dottern, kommer vi att göra så.

• Gnistra mera

Ingenting handlar enbart om den ena partnern...
    Men i en relation handlar det om att ge och ta och att mötas.
    Detta är något som är viktigt för mig och min sambo vill möta mig i denna önskan. Hade det varit JÄTTE VIKIGT för honom att göra på något annat sätt skulle vi få ta och diskutera det.

Tex. själv ville jag aldrig bo ihop innan äktenskap men gjorde det ändå till slut för att det var just JÄTTE VIKTIGT för min sambo....och HAN är JÄTTE VIKITIG för mig...

JustMeAndMyLove skrev 2010-02-22 12:28:17 följande:

Måste bara få säga att jag hellre skulle se ett par gifta sig där en pappa går in med sin dotter - där både mannen och kvinnan delade åsikten om att det bara var en vacker gest mot pappan.Än att giftermål där ett bröllop handlar om bruden enbart och hennes drömmar och tankar.Gnistra mera skrev 2010-02-22 11:44:15 följande:
Svar på tråden Ni som gifter er i kyrkan- kommer eran pappa "överlämna" er?