Jag har diskuterat på många forum genom åren, och tyvärr måste jag säga att tjejer generellt sett har mycket svårare att skilja på sak och person i debatterna, och därför också tenderar att anmäla andras åsikter mycket oftare.
Här på BT går det sällan bra om man tycker annorlunda än trådstartaren. "Tycker ni att den här ringen är snygg?" (och liknande) är vanliga trådstarter. Jag förstod tidigt att sådana trådar enbart skulle innehålle inlägg av typen "Åh... den är ju jättefiiiin". Jag gjorde nämligen misstaget att en gång gå in och skriva att jag faktiskt inte tyckte att ringen var snygg, varpå flera arga blivande brudar hoppade på mig och förklarade hur elak och känslokall jag var eftersom jag sa så. Men hallå? Hon frågade ju.
Panzerfaust skrev 2010-02-23 01:34:55 följande:
Sådär nu är båda inlägg (som jag skrivit) och du anmält borttagna, känns det bättre nu?Tyvärr har jag ingen möjlighet att gå i svaromål innan moderatorn tar bort inläggen så de tas bort i enlighet med de vanliga tramsbreven med hänvisning till att inläggen uppfattas som stötande.Personligen finner jag det tragiskt att vuxna människor inte har högre till tak i diskussioner och lika tragiskt att ett forum modereras sönder för att passa de som gnäller mest.Det är tämligen makabert att man 2010 inte kan påpeka att ett ställningstagande för brudöverlämning är korkat, naivt och osmakligt utan att det ska censureras.Det är även ganska märkligt att ett påpekande att det faktiskt finns korkade människor och åsikter anses stötande men jag antar att sanningen gör ont.Och så undrar folk varför det nästan bara finns präster och brudar här, stor humor.