Tärna? vem? eller ingen?
Jag vet inte vem jag ska ha.
Hur många är det som inte har tärnor?
Hur vanligt är det att man inte har det?
Jag vet inte vem jag ska ha.
Hur många är det som inte har tärnor?
Hur vanligt är det att man inte har det?
Jag kommer inte att ha någon tärna och min blivande man kommer inte att ha en best man. När det är dags för ringväxling tror jag att jag kommer att räcka buketten till min vän som är vår toastmaster och hon är den som hjälper mig planera bröllopet. Vi har inte bestämt ännu om min fästman ska ha ringarna själv eller om en vän eller bror ska räcka dem till honom. Vi kommer iaf inte att ha dessa vänner framme vid oss under vigseln utan de får kliva fram när vi behöver deras assistans i så fall.
Vi kommer att ha en borgerlig vigsel utomhus.
Jag har valt att inte ha någon tärna alls. Detta därför att jag har två systrar och flera nära vänner vara två jag har varit tärna på deras bröllop. Tycker det känns svårt att välja nån och jag vill inte ha ett helt följe.. Min blivande har ingen given best man så då skulle det kännas konstigt att ha typ fem tärnor. Kommer dock ha min allra närmaste vän med mig under dagen, hon och hennes man är toastpar och hon blir lite av informell tärna . Jag har varit på flera bröllop där det inte har varit nån tärna.
Jag kommer inte att ha någon tärna.
Vi ska gifta oss kyrkligt med ett 30-tal gäster, det blir bröllopsmiddag men ingen stor fest, jag kommer att ha en kort "guldbeige" klänning... ganska casual alltså, men ändå ett ordentligt bröllop. Vill ha det småskaligt eftersom min sambo inte gillar att stå i centrum samt att min mamma gick bort för 6 år sedan. Saknaden efter henne skulle bara förstärkas av ett stort bröllop där hennes plats inte kan fyllas av någon annan.
Ja jag är i dilemma.
Min syster är i min ålder men allt handla om henne hela tiden och hon är aldrig glad för min skull. Så är hon så avundsjuk så hon blir elak, men jag vet att hon inte fattar själv hur illa hon beter sig.
Hon kommer blir ledsen om jag inte väljer henne.
Hon ska vara snyggare än bruden.
Sen min gubbes syster som vill jätte gärna vara det, men vi är inte bästis, men det känns som jag kan lita på henne.
Antingen ska vi ha båda eller ingen.
Min m2b är rädd att min syster ska göra mig ledsen på bröllopsdagen. Med sina elaka komentarer.
Jag kommer inte heller ha någon tärna. Både jag och min BM tycker det räcker bra med oss, förstår inte helt poängen med tärnor och marsalkar.
Det verkar inte som om du vill ge någon av dem uppdraget så jag skulle nog välja att vara utan tärna om jag var du.
Håller med Andelle, har svårt att se varför man ska ha ett helt följe, det är ju vi som ska gifta oss alltså räcker det med oss
Jag håller med, har inte riktigt förstått vitsen med tärnor.
Till dig Moi mokulat skulle jag råda dig att inte ha någon tärna över huvudtaget så slipper du känna att din syster ska konkurrera ut dig eller bli sur för att du väljer någon annan. Finns det ingen som kan prata med henne... hon får ju verkligen INTE förstöra din dag! Den ska hon inte få ta ifrån dig!
Vi har funderat att utse de vi tänkt som bestman och tärna till toastar ist.
För de behövs på bröllopet. Lite nervös är jag eftersom de inte ens vet vad en toastare gör.
En fråga till om man inte har någon tärna eller några så har man väl ingen som hänger ihop med en hela dagen. smikningen håret och sånt. eller kan toastarna göra det? Vi vill inte vara helt själva.
Jag kommer nog hänga med mina bästa vänner, alltså de som hade fått vara tärnor om jag velat ha några. Bara för att man inte har ett brudfölje betyder det ju inte att man inte kan dricka bubbel och ha tjejhäng
Min mamma vill nog gärna vara med på ett hörn och det får hon såklart.