• NiVi

Bjuda kusiner från bara en sida?

Jag och min sambo hade bestämt oss för att bara bjuda mina kusiner på pappas sida. Ett par av dom är väll de ända som jag känner ordenligt men vi kände att bjuder vi dom två måste vi även bjuda mina andra två kusiner på pappas sida. Ingen av de 4 kusinerna på mammas sida blir bjudna. 3 av dom skulle jag inte känna igen öht och den som jag känner igen bjöd inte mig på sitt bröllop.
    Min mamma tyckte detta var så konstigt och tyckte att antingen alla eller ingen eller bara de som jag känner "på riktigt"...nu blev jag alldeles ställd för vår budget klarar inte av fler inbjudna och jag vill inte välja bort nån! Finns det nån vett och etikett att följa när det gäller sånt här?

• Svar på tråden Bjuda kusiner från bara en sida?
  • NiVi

Ja visst är det en fin tanke att bestämma gästlistan utifrån de människor som man helst vill ha där men jag tycker inte att det är värt att få nån osämja i släkten över! Och tycker min mamma att det är konstigt så kommer säkerligen även hennes systrar (kusinernas som inte skulle bli bjudnas mammor) tycka att det är konstigt. Men men det får väll bli några extra på gästlistan så får vi hoppas att mina föräldrar har vett och etikett nog i kroppen att pröjsa för våra extra utgifter

• NiVi

Var det ett citat av mig? Väldigt felciterat i sådana fall...

Superstarfia skrev 2010-03-14 16:14:19 följande:
    Nått som jag reagera över var "jag bjuder inte henne för hon bjöd inte mig"vad har de med saken att göra?
Svar på tråden Bjuda kusiner från bara en sida?