Hej igen,
Nu såg jag att du skrivit till mig Ja jag vet jag borde vara glad, kanske dumt av mig att vela
Jag gillar mitt namn men dels så är det jobbigt att alltid behöva upprepa och bokstavera plus att det som sagt är påhittat av min far, som jag har ett väldigt komplicerat förhållande till och då känns det inte 100 att få min M2B att byta (trots att han inte har ngt emot det) när vi har superbra kontakt med hans familj som antagligen kommer ta illa upp om han byter bort deras namn då han är enda sonen (trots att 2 miljoner andra heter så)
Men å andra sidan är det bara jag och min syster som kan föra namnet vidare, annars försvinner det...
Men men egentligen ett obetydligt problem men jag kan bara inte bestämma mig, det hade varit enklare om han hade envisats med sitt namn...
Men jag gillar oxå varianten med att båda tar samma efternamn och mellannamn, så kan ju barnen alltid välja att ta det andra namnet som mellannamn om de tröttnar på sitt supervanliga -son-namn..
Båtbruden skrev 2010-02-22 22:26:39 följande:
Jag verkar i alla fall inte vara ensam :). Det är ju någon tröst. NoCh, nu vet jag ju inte vad du heter men i mina öron låter det ju jättebra att han vill ha ditt namn. Men det klart, om du verkligen inte gillar det är det ju kanske bäst att hitta på ett nytt. Hur har andra i din släkt gjort? Mitt namn är också så ovanligt (även om det inte låter så väldans ovanligt), det är bara min släkt som heter så. Hans namn är det väl en så där två - tre släkter som heter, vilket ju också är ovanligt. Jag funderar vidare...EIM, skönt att höra att det iaf går att göra så att båda har samma mellanamn och efternamn, jag har funderat på det. Det trista är bara att barnen inte kan heta samma sak.