Inlägg från: AeternusAmor |Visa alla inlägg
  • AeternusAmor

Så sjukt besviken på mina föräldrar...

Min sambo och jag har bestämt att vi skall gifta oss i maj. Jag bor 40 mil från mina föräldrar och åkte dit i helgen. Berättade att vi skulle gifta oss och att det blir ett litet bröllop, dvs föräldrar, syskon och 4 vännepar. Reaktionen var; "Jaha"... föld av tystnad.. Nästa kommentar "Vad synd att jag inte fick fixa med ett bröllop här.."
    Inget "Vad kul - grattis" INGET INGET!
    Jag är ensamt barn och detta är ända bröllop de får vara föräldrar i, men va tusan är det för fel!

Känslan jag sitter kvar med är att jag har gjort något fel - svikit dom med mera.. Vill tusan inte gifta mig längre känns det som.

Så himla ledsen och besviken

Nägra med samma erfarenhet - eller goda råd?

• Svar på tråden Så sjukt besviken på mina föräldrar...
  • AeternusAmor

Till historien hör att mina föräldrar vet att min sambo inte har velat gifta sig alls, typ Arlanda om så har varit. Och jag har velat haft ett bröllop med alla i familjen och alla våra vänner (typ 70 pers). Så när vi äntligen kom fram till ett kompromiss så var jag så himla glad och att jag fick mitt bröllop i ett litet mindre format.

Självklart förstår jag att mina föräldrar hade förväntningar, men jag tycker ändå att man säger att det är trevligt? De sa aldrig det, inte förrän jag hade förklarat och hur besviken jag var på deras reaktion. Då får jag en "spydig" kommentar som mamma säger till pappa; hon är arg för att vi inte jublade... suck

Jag har i varje fall pratat med mina föräldrar igen - det känns ok, men jag ha alltid haft en sjukt bra relation till mina föräldrar - därför blev nog jag så besviken.

Tacksam för alla svar - verkligen - och självklart får min mamma vara involverad. Jag önskar bara lite mera glädje kring denna biten för att orka involvera henne helt enkelt.

• AeternusAmor

En sak är att vi inte gifter oss hemma, det som stack djupast för mina föräldrar är att det blev litet, och att inte mostrar etc får komma. Den familj jag kommer ifrån har alltid storslagna bröllop, 100 pers med allt därtill.

Min kommande mann är inte så, och vi kom fram till denna lösning. Han tycker inte om stora tillställningar, och jag vill att vi skall få en dag vi båda är nöjda med. Så det är nog att min mor skäms för att berätta för sina syskon och annan släkt att de inte "får" komma.
    Vi har valt föräldrar, syskon, min bästa kompis och två gemensamma kompispar. med barn om de önskar

Svar på tråden Så sjukt besviken på mina föräldrar...