• Zazziki

Så sjukt besviken på mina föräldrar...

Har inte riktigt samma erfarenhet som du men har ibland kännt lite samma sak från mina föräldrar.

Jag bor också långt från dem och när vi via videolänk berättade att vi skulle gifta oss blev de jätteglada! När vi berättade att vi skulle ha festen på den ort där vi bor så tyckte de att "ja men där är ni ju alltid, kan vi inte ha festen här så vi får lite av kakan på hemmaplan?" samma sak tyckte flera av mina vänner, typ att det alltid är de som ska åka och att min blivande mans vänner och familj får ju ha oss nära hela tiden.

Har efter det pratat med framför allt min mamma och då förstod jag att det var så att hon inte kände att hon var delaktig, hon viste inte vilken kyrka det var, inte var festen skulle vara och ingenting.. Nu har de sätt alla ställen och då är hon mycket mer positiv!

Så försök att släppa in dem, gör så de känner att ni vill att de är delaktiga, vet att det ibland är lätt att tycka att folk ska agera annorlunda, men ibland gör de inte som man vill

Lycka till med er dag! Den kommer säkert att bli toppen, och viktigast av allt ni kommer ju vara tillsammans!!!

Svar på tråden Så sjukt besviken på mina föräldrar...