• bobods

Så sjukt besviken på mina föräldrar...

Hej ts!

Har inte läst kommentarer utan svarar bara på startinlägget.
    Jag fick lite samma respons från min mamma och var ledsen ett tag. Ända tills vi pratade ut om det och det kom fram att i mammas släkt har alltid bröllopen varit hemma på gården, och brudens mor har ordnat kalaset. Min mamma blev besviken eftersom hon alltid trott att hon skulle få ordna, utan att jag vetat om det. Hon hade liksom tagit det som självklart men jag visste inte ens att det brukar vara så. Till saken hör att mamma fött fyra döttrar och trott att hon skulle få hålla fyra bröllop, men två att mina systrar finns inte med oss längre och min tredje syster är sjuk och kommer troligen aldrig gifta sig.

Hur som helst, när vi pratade om det och det kom fram att hon bara ville vara med i planeringen, var det inga problem längre! Prata med mordin och hör vad som är problemet!

Självklart gifter ni er för ER skull, men man måste faktiskt tänka på hur ens föräldrar känner, särskilt när man är ensambarn. Inte att ni anpassar er efter dom eller ändrar något, men att ni pratar med dom så de får känna sig delaktiga trots att de bor så långt bort.

Svar på tråden Så sjukt besviken på mina föräldrar...