Inlägg från: Märta81 |Visa alla inlägg
  • Märta81

Dålig på ekonomi, behöver hjälp!

Vi är i ungefär samma sits, han jobbar och jag pluggar och jobbar halvtid. Vi betalar procentuellt lika mycket, tycker det är en utmärkt lösning. Skulle vi betala lika mycket är "mina" penagar slut efter halva månaden vilket innebär att jag får leva på "hans" pengar då. Denna lösning fungerar utmärkt för oss båda, vi lever ju ändå tillsammans. Tror knappast min kille känner sig "straffad" för att han betalar mer än mig. Men alla måste ju naturligtvis komma fram till en lösning som passar just dem, och det verkar ni ha gjort.

Soffresonemanget förstår jag inte riktigt, om det är viktigt för dig att ni delar absolut lika på allting så är det väl rimligt att ni delar på kostnaden?

• Märta81

Läste lite slarvigt där, du pluggar ju inte nu så vår situation var inte lik, jaja, det viktiga är väl att ni är överens om det hela, om båda tycker att det är rimligt så funkar det säkert.

• Märta81

Fast det handlar väl inte om att man "tar" en del av sin partners pengar? Om man lever tillsammans så delar man så att säga sina liv med varandra. Om mina pengar tar slut den 20 och vi bestämmer oss för att gå ut och äta den 21 så betalar han notan, av den enkla anledningen att mitt sällskap är viktigare än att jag betalar min del av notan.

Svar på tråden Dålig på ekonomi, behöver hjälp!