Lite kalla fötter...
mab26 - har man en väldigt tät relation till sina föräldrar en annan del av släkten är det ungt att tänka att man "lämnar" dem för att bilda en ny familj. Jag har själv inga betänkligheter kring hurvida jag och min sambo ska bilda "eget" när vi gifter oss, vi är ganksa egna idag också men det är fortfarande så att min familj (familjen jag känner mig hemma i) består av mina syskon, min mamma och delvis min pappa och framförallt min sambo. Frågar någon så är min familj precis så stor.
Sambon din ser säkert inte det som om han måste lämna sin familj bakom sig och bli en ny med dig, han är ju trygg med den han har och det är ju inte konstigt om man ändrar åsikt när någon som betyder mycket för en och som man respekterar tycker annorlunda. Det jag däremot tyckler är tråkigt för er del är att du inte riktigt står ut med dem, det blir i långa loppet slitsamt och jag förstår att du känner dig orolig. Finns det inget sätt du kan förhålla dig till hans övriga familj som gör att det känns lättare? Har hört på BT att det myntats ett nytt begrepp som jag gillar... svårmor. Kanske något att fundera över.