• Pli

Problem med Pritt lim-roller

Vi har precis gjort våra inbjudningskort och använt oss av Pritt lim-roller med permanent lim... Problemet är att limmet inte är permanent! Det börjar nu släppa och vi vet inte hur vi ska göra för att få det bra... Är det någon som har bra förslag på lösning? Är det någon som haft samma problem med just Pritts lim-roller?

• Svar på tråden Problem med Pritt lim-roller
  • Plutten2010

Har exakt samma problem! Har också använt rollern (det var ju så smart och smidigt..!) Men igår när jag satt och skulle lägga inbjudningarna i kuverten upptäckte jag att 31 av 35 behövde limmas om.. sådär kul.. Gick o köpte alla lim jag kunde men började med ett vanligt limstift och la sedan korten i press.. Ska strax kolla om de håller ihop bättre nu.. Vill ju inte ha blött lim (typ Karlsson) eftersom pappret blir blött och buckligt då..

• Mademoiselle T

Har använt den rollern och skickat inbjudningarna idag...
    Nu blir jag stressad. Jag har limmat och lagt i kuvert allteftersom. Nu blir jag orolig att inbjudningarna inte håller ihop när de tas ut ur kuverten!

• Pli

Limmade du över Pritt-limmet när du limmade om? Och använde du "vanligt" lim, typ sånt man hade i grå plastflaskor med röd "kam-kork" i låg/mellanstadiet, eller limstift? Du kan väl skriva här när du tar bort pressen så vi får veta om det fungerade?! Jag blir vansinnig när saker inte håller vad de lovar... permanent my a*s...

Vi har ju dessutom inte inbjudningarna i kuvert, utan vikta inbjudningskort på vilka adressen står... så det är ju lite viktigt att det håller ihop...

• soonAmrs

Jag använde pritt limmet till prov-kortet för nån månad sedan och det håller ihop fortfarande.. men vad tråkigt.. Bara för att det kortet håller betyder ju inte att de andra "riktiga" korten gör det... Får ta en funderare.

• Plutten2010

Ja, jag limmade över pritt-limmet med ett vanligt hederligt limstift. Det höll mycket bättre nu! Självklart är det lite "glapp" på några ställen men det kan lika gärna vara att jag missat att limma. Sen så tror jag väl inte att någon kommer bända kortet fram och tillbaka men gör de det så får de skylla sig själva om det lossnar.. ; ) Nu ligger iaf korten i sina kuvert så nu får det bära eller brista..

Har ni gjort klart korten helt?? Vi har använt oss av cellofankuvert, det kanske kan vara ett alternativ att komplettera med annars??

• Plutten2010

Jag tror att det kan bero på vilken typ av papper man använder också. Själva kortet som vi har är lite struktur i och det har säkert bidragit till att det lossnat..

• Skorpan82

Om lim strular kan jag rekommendera foto-oblater(små fyrkantiga dubbelhäftande). Sätt en i vart hörn så håller det utmärkt! Använder själv det till våra inbjudningar.

• Racolina

lim rollern från Tesa är mycket bättre, det finns en limmpenna oxå som är mycket stark.

hoppas att det löser sig

• soonAmrs

Nu har jag använt pritt till resten av mina inbjudningskort iallafall. (slätt tjockare papper och vanligt skrivar-papper) Sitter kanonbra hittills..

• stiina

Gahh vad jag blir nervös nu.....sitter för tillfället och limmar våra inbjudningskort med just pritt limm-rollern!!! Jag använder det dels på ett papper som ska fästas mot ett annat papper och dels på ett band som ska sitta på ett annat band som i sin tur ska sitta på pappret!!!! Jag ber till någon att detta inte släpper!!!!

• Pli

Vi limmade om alla våra kort med ett vanligt limstift. Nästan alla kort släppte när vi öppnade upp dem. Vi har också ett tjockare papper med lite struktur i, så kanske är det problemet. Nu är det hur som helst löst och rollern är tillbakalämnad.

• JoJo2010

Använde också pritt-limm-rollern till vår "prov-inbjudan" som vi gjorde.. Fungerade inte för oss heller, förmodligen för att det är struktur på pappret trodde de i affären... De rekommenderade istället vanligt limstift.. Köpte ett sånt för att prova, men är lite skeptisk.. Dubbelhäftande foto-fyrkanter är kanske lösningen...

Svar på tråden Problem med Pritt lim-roller