Skottland är trevligt det med, orkar man leka bergsget och knalla i trappor är Edinburgh för dig.
Är man i Edinburg så ska man äta på Oink om man köttätare och är nära slottet, på andra sidan av stan finns Gourmet burger kitchen såm är jättegott!
Hur man blir så är Park and ride, det bästa sättet att ta sig in i Edinburg, man stannard på en Park and Ride i närheten , vi tog Ferrytole och sedan hoppar man på bussen där ifrån.
Ja just det på slottsidan av stan finns The Fudge Kitchen, värt ett besök.
Gillar man teknik och gamla bunkar så finns Falkirk wheel, och ja det är värt att betal för att ta en åktur om är tekniknisse, bra guiding och Secret bunker, jätte trevligt ställe om än dock lite mögligt.
Skulle man nu inte vara en bergsget så finns Perth och Dundee som trevliga utflyktsmål.
Gillar man golf så finns Saint Andrews.
Mat, jo ni måste prova scotch pies, de kan vara lite svåra hitta goda, men följ er nos så brukar man hitta en bra. Ett måste är en skottisk frukost, så himla gott, kött och mer kött men mumma. Ja visst haggis finns men dagens haggis är inte vad haggis engång var.
Jag har dock aldrig bott på BB när jag är där, min blivande make och hans familj bor där.