Var kan man resa i sommar? Tips...
Hej!
Har ni några tips på vart man kan resa i sommar. Gärna kortare flygresa (max 5 timmar). Berätta om era resor och ge gärna förslag på orter och hotell.
Hej!
Har ni några tips på vart man kan resa i sommar. Gärna kortare flygresa (max 5 timmar). Berätta om era resor och ge gärna förslag på orter och hotell.
Jag rekomenderar varmt Dubrovnik. Underbart vackert och romantiskt. Bra mat. Jag och m2b var där på vår första "kärlekssemester". Vi har tipsat alla vi känner att åka dit.
Vi åkte med Solresor, toppen hotell och bra service...
Annars är Turkiet/Alanya fantastiskt... Beror lite på vad man vill ha/är ute efter...
Lycka till!
Franska Rivieran!
Flyg till Nice. Åk mellan St:Tropez, Antibes, Nice, Cannes och Monaco. Sola, mys, bada, se på folk och ha kul!
Grekland. Någon ö. Finns massor av alternativ!
Sverige!
Ja jag vet att man ska ju åka dit alla andra åker men vem åker till Norrland under sommaren?
Jag älskar höga kusten, jag älskar fjällvärlden, pärlor som folk har glömt.
Och ska jag någonstans i södra sverige då blir det Vättern runt, eller Tiveden eller Skärgården i Östergötaland.
Split - vi åkte med Norwegian och bokade boende på egen hand via sajt på nätet.
Malta - flyg med Ryan Air eller SAS. Har varit där två gånger och eftersom ön är så liten kan man bo i princip vart som helst.
Prag - Om man inte vill ligga på en strand. Billigt och en vacker stad!
Vilka bra tips :) Tackar..
Har varit i Dubrovnik & många fler ställen i Kroatien samt Alanya. Så är sugna på något annat. Sen har jag varit mycket kring Vätter, bodde i Jönköping i 15 år
Men vill gärna höra mer om Malta, Franska Rivieran och Grekland. Hur är det med priser och finns det mycket att se. Vilken ö rekommenderar du på Grekland?
Vill även ha fler förslag
Ön som har ALLT i Grekland är ju Kreta. Det enda negativa är att därav följer många turister. Åker man i majalt. i början på juni eller i september/oktober är det ok.
Andra resmål i Grekland är Skiathos/Skopelos och Samos/Patmos.
Andra förslag är en kombination av Sardinien och Korsika. Dit går även färjor från Franska rivieran.
Tunisien är ett underskattat land, med en rik kultur och många upplevelser.
Dubrovnik är en romantisk stad, eller Barcelona.
Jönköping är inte långt härifrån.
Problemet i Grekland är tursiter och polisen och under sommaren bränderna och bristen på vatten. Jag har en vän som är grek och bor utanför Athen.
Man måste hitta ett ställe utan fylleturister om det ska vara trevligt.
Jag vill endå slå ett slag för Sverige och midnattsolen, åk och bo på hotellet i Porjus, trevligt som attans.
Hej,
Vi skall åka till Tunisien dagen efter bröllopet dvs den 30 maj. Vi har hittat ett jättefint hotell via apollo. Vi valde Tunisien just därför att det är varmt och mysig miljö.
Vi har varit i Kroatien med bilen tre gånger och det är jättefint där, men tyvärr finns det inte så många sandstränder utan mer klippor och sten. Det beror förstås vad man är ute efter.
Det stora blå:
Men har hört så mkt dåligt om Tunisien. Har funderat på att åka dit, men vet inte vart?? Har du något förslag??
Kattpoet:
Bra att veta. Vi vill faktiskt inte vara bland fylleturister Vi kommer ha semester i några veckor så vi får nog kombinera en utlandsresa med Sverige Tack för tipset.
Syrsa1:
Kan du inte länka till hotellet? Vill gärna se. Till vilken ort reser ni?
Vill man undvika charter, så kan Skottland vara ett alternativ. Mysiga B&Bs, vacker natur, pittoreska byar och även om de har helt fantastisk whisky och en stor pubkultur, så är det ju inte direkt så många fylleturister...
plus att det går billigt direktflyg (ryanair) dit både från Stockholm och Göteborg.
Jag och min blivande ska åka dit i sommar, dock bara som vanlig semester.