Inlägg från: MissieA |Visa alla inlägg
  • MissieA

Var kan man resa i sommar? Tips...

Hej!

Har ni några tips på vart man kan resa i sommar. Gärna kortare flygresa (max 5 timmar). Berätta om era resor och ge gärna förslag på orter och hotell.

• Svar på tråden Var kan man resa i sommar? Tips...
  • MissieA

Vilka bra tips :) Tackar..

Har varit i Dubrovnik & många fler ställen i Kroatien samt Alanya. Så är sugna på något annat. Sen har jag varit mycket kring Vätter, bodde i Jönköping i 15 år

Men vill gärna höra mer om Malta, Franska Rivieran och Grekland. Hur är det med priser och finns det mycket att se. Vilken ö rekommenderar du på Grekland?

Vill även ha fler förslag

• MissieA

Det stora blå:
    Men har hört så mkt dåligt om Tunisien. Har funderat på att åka dit, men vet inte vart?? Har du något förslag??

Kattpoet:
    Bra att veta. Vi vill faktiskt inte vara bland fylleturister Vi kommer ha semester i några veckor så vi får nog kombinera en utlandsresa med Sverige Tack för tipset.

Syrsa1:
    Kan du inte länka till hotellet? Vill gärna se. Till vilken ort reser ni?

• MissieA

Skottland låter väldigt mysigt. Vi komemr verkligen åka dit någon sommar, men nu i sommar är vi nog mer för charter och sol&bad efter denna vinter.

Syrsa:
    Vi tittade också lite på Egypten men det blir inte det av samma anledning. Får åka dit någon vinter kanske. Hittade hotellet :D ser mysigt ut. Det blir nog ett alternativ.

Maxiander:
    Ska verkligen kika på Italien och Frankrike. Tycker bara att det är svårt att veta vilken ort som är. Har du varit på nått bra ställe som du rekommenderar?

VILL GÄRNA HA FLER TIPS

• MissieA
    gonzor83 skrev 2010-02-24 16:33:46 följande:
    Jag tycker lugnt ni skall åka till Gotska Sandön utanför Gotland, mer romantiskt i Sverige får ni leta efter! Jag är från Gotland och kan även varmt rekomendera att stanna i Visby samt till Fårö någon dag, men, kolla gotska sandön!
    Vi ska faktiskt även till Gotland i sommar så tack för tipsen

VILL GÄRNA HA FLER TIPS!
  • MissieA
    CeciliaA skrev 2010-02-28 16:21:28 följande:
    Jag vill tipsa om Madeira som är en fantastisk ö som bjuder på det mesta, ett lyxigare resmål med fantastisk mat och vin, bra shopping, underbart klimat och en sagolikt vacker natur!Italien och Frankrike är med nice...
    Vilka åkte ni med och på vilket hotell bodde ni?
  • MissieA
    Kattpoet skrev 2010-03-03 10:50:06 följande:
    Nederländerna är fint, ja man kan ta sig runt på engelska i Amsterdam men bli inte förvånad om inget finns på engelska på museum och sådant.Kan ni tyska kommer ni att klara er rätt så bra men engelska nej.Jag verkligen gillar Barlee Nassau i Nederländer/Belgien, det är något som ses.Hetogen Den Bosch är också en underbar stad och djurparken i Arnhem är fantastisk, verkar dock ligga på enda kullen i Nederländerna.Jag har bott av och till i en stad med en Amerikansk flygbas brevid, inte ens där kunde man ta sig runt med engelska, jag hittade två person som talade engelska, ena jobbade i konditoriet och den andra i chokklad butiken.Oh man måste köpa chokladpraliner när man är i Nederländerna, mums och billigt jämnfört med här.
    Har planerat att åka dit en weekend nästa år, räcker det?
    Kan dem inte ens engelska i Amsterdam?
Svar på tråden Var kan man resa i sommar? Tips...