Inlägg från: lillabjörn |Visa alla inlägg
  • lillabjörn

Min tärna bryr sig inte...

scarborough81 skrev 2010-02-27 11:15:41 följande:
    Hon verkar ju verkligen inte bry sig.. Hade hon verkligen velat, så hade hon väl kontakta dig. Jag förmodar att hon visste vilket datum ni skulle viga er. Är det nära nu? Men att bara försvinna sådär luktar skumt. Pröva att ringa henne iaf några gånger, får du inget svar på ett tag, fråga din blivande svägerska.
    Det här inlägget tycker jag är lite väl hårt i sin ton. Det är visst inte säkert att din tärna inte bryr sig! När jag och min bästa vän flyttade till olika respektive studieorter så hade vi flera år av mer sporadisk kontakt, dock när vi hördes o sågs så var det fantastiskt roligt. Bjud hem din tärna /bästa vän och gå på den känslan istället, eller om det är möjligt, hälsa på henne i hennes nya liv!

Känns det då fortfarande inte lika som förr, prata med henne om att det är viktigt för dig att din tärna ska vara mer deltagande mm. Du kan ju alltid skylla på att det blir svårt att planera mm när ni bor på olika orter, och så låter du din blivandes syrra göra det istället?
Svar på tråden Min tärna bryr sig inte...