Inlägg från: lisaodaniel |Visa alla inlägg
  • lisaodaniel

Min tärna bryr sig inte...

Jag har ett stort problem!

När jag visste att vi skulle gifta oss ringde jag ganska snart upp min allra närmsta vän och frågade om hon fortfarande ville vara min tärna. Självklart ville hon det.
    Ca ett år innan detta flyttade hon till annan ort för att studera, sedan dess hade vi hållt kontakten via brev, internet och telefon. Vi hade då fortfarande en tajt relation.

Nu har det gått ett halvår sedan dess och jag har inte hört något från henne mer än en gång. Den gången pratade vi på msn och hon försvann iväg utan ett ord, efter dess har hon inte hört av sig. Jag har på flera sätt inbjudit till nya kontakter, men inte fått svar.
    Nu känner jag att jag inte längre vill ha henne som min tärna! Jag har en blivande svägerska som jag har en väldigt tajt relation till och vill gärna ha henne som tärna istället.

Nu vet jag inte hur jag ska säga detta till min förra tärna! Är det för fegt att skicka ett mail?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden Min tärna bryr sig inte...
  • lisaodaniel

Tack tjejer för era svar!

I det här fallet har det varit så att min tärna har alltid varit dålig på att höra av sig. Men när jag hört av mig förr har hon blivit så glad och tacksam att jag gjort det så vi kunde träffas osv.

Vad gäller att hälsa på så har jag både erbjudit mig att komma till henne och bjudit hem henne ett flertal gånger. Vi har i stort sett bestämt att vi skulle besöka varandra, det enda som inte varit klart har varit flygbiljetterna. Men till slut har det runnit ut i sanden pga att hon inte har hört av sig när det närmat sig så som vi bestämt.

Vårt bröllop ståndas i augusti så än är det ju inte riktigt bråttom, men jag vill ju gärna ha klart för mig vilka som ska vara mina tärnor!

• lisaodaniel

Jag anser inte att det är för mycket begärt att tärnan åtminstonde försöker hålla kontakten...
    Jag är rädd för att det på själva bröllopet bara kommer kännas konstigt pga att vi inte har pratat över huvudtaget på ett år.

Lucia05 skrev 2010-02-28 21:43:52 följande:
    Många blivande brudar bör kanske tänka på att även om er tärna blr glad för hedersuppdraget ni ger dem så kanske det inte är lika stort för henne som för den blivande bruden. Många brudar kräver väldigt mycket av sina tärnor.
  • lisaodaniel

Jag får så många bra råd och tips av er!
    Tack!
    Jag ska ta och ringa upp min tärna och höra om hon vill komma hit någon gång. Har man påsklov när man studerar på universitet?

Vad gäller antalet tärnor så har jag i dagsläget två och min svägerska skulle bli en tredje (den första är min syster), eftersom vi har valt att ha ett väldigt privat och litet bröllop (12 personer på vigseln) känns det konstigt att ha så många tärnor.
    Men som "fryser" skriver så kanske man kan be svägerskan och ha henne och så får man se hur gärna min frånvarande tärna vill vara tärna när det närmar sig!

Svar på tråden Min tärna bryr sig inte...